Хань, Чжан(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2024-06-06)
Досліджено прояви художньої діалогу на прикладі камерно-ансамблевої музики українських композиторів ХХ століття. Охарактеризовано художній діалог як віддзеркалення основних векторів розвитку камерної творчості у композиторських ...
Скорик, Адріана; Фадєєва, Катерина(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2024-06-06)
Проведено аналіз різновекторних існуючих наукових розвідок багатогранної творчості М. Скорика. Розглянуто його поліфонічний цикл «Шість прелюдій та фуг» для фортепіано. З’ясовано, що до жанру фуги композитор звертався з ...
Дейнега, Володимир(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2023-09-27)
Здійснено огляд професійних аспектів диригування, як процесу керування виконавським колективом. Розкрито основні напрями розвитку виконавської майстерності диригента від шумового виду — до безшумового. Простежено динаміку ...
Нечесний, Ігор(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2023-09-27)
Розглянуто витоки і початковий період формування класів фагота у Паризькій консерваторії. Проаналізовано ранні етапи процесу становлення французької фаготної школи. Показано роль метриз і військових оркестрів у підготовці ...
Касьянова, Олена; Кочерга, Анатолій(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2023-09-27)
Розглянуто особливості сценічної інтерпретації вокально-хореографічного компонента — сцени поклоніння Золотому Тільцю в опері Мирослава Скорика «Мойсей» у львівській та київській версіях вистави. Окреслено актуальність ...
Шевельова, Олександра(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2023-09-27)
Розглянуто звернення композиторів до біблійних сюжетів при написанні музичнотеатральних творів. Виявлено зв’язок між використанням митців різних епох означеної тематики з соціальними та культуротворчими процесами. ...
Антіпіна, Інна(НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2024-06-06)
Розглянуто роль штучного інтелекту (ШІ) у зміні підходів до музичного мистецтва та культурних явищ загалом. Досліджено процес використання ШІ для створення нових музичних творів, що викликає питання стосовно унікальності, ...
Зібрано історичні відомості, що проливають світло на феномен грецького співу в
україно-білоруській церковній традиції XVI–XVIІІ століть. Проаналізовано згадки про спів
“по грецьку”: в творі «Exegesis» Сильвестра Коссова, ...
Виявлено гостру актуальність у створенні творів для дітей дидактичного спрямування.
Розглянуто та охарактеризовано фортепіанний доробок сучасного українського композитора,
члена Національної спілки композиторів України ...
На основі матеріалів архіву І. Соневицького проаналізовано три напрями його діяльності: виконавський, організаторський, та просвітницький як кореспондента на радіо «Голос
Америки» з позиції їхнього значення для розвитку ...
Проаналізовано багатолітню творчу діяльність відомого прикарпатського диригента,
викладача-методиста кафедри методики музичного виховання та диригування Прикарпатського національного університету імені В. Стефаника, ...
Розглянуто внесок в українську культуру представників трьох поколінь сім’ї КопиціКарабиць. Вперше проаналізовано етапи розвитку творчості композитора на прикладі його
кіномузики. Династичний спадок у творчих сім’ях свідчить ...
Італійська антреприза В. Серматтеї, яка діяла в міському театрі Одеси впродовж
1857-1859 років, досліджена у взаємозв’язку оперного мистецтва та соціокультурних процесів.
Показано, що в умовах економічної кризи, викликаної ...
Музична (оперна) режисура в Україні – відносно молода професія, яка постійно розвивається та потребує активного оновлення відповідно до динамічних змін сучасного світу.
Базуючись на досвіді драматичного та музично-драматичного ...
Визначено фактори, за допомогою яких можна розподілити композиторську творчість
на періоди: вплив соціокультурного середовища, історико-політичних подій, психологічні
фази розвитку особистості, музична мова і жанрова ...
Розглянуто головні засади львівської композиторської школи, що сформувались на основі тривалих специфічних традицій культурного розвитку краю. Визначаються головні елементи системи регіонального композиторського мислення. ...
Високий ступінь розвитку багатьох наук і вимоги часу спонукають до узагальнюючих
рефлексій над конгломератом напрацьованого, історією його постання. Чимале мисленнєве
надбання в галузі музикології, подібно до інших ...
У доповіді висвітлюється художньо-смисловий аспект прикраси з однієї ноти
(передусім італійська appogiatura, а також французька port de voix і німецький
Vorschlag) у творах ряду композиторів доби бароко, її виконавське ...
У статті розглядаються альтові твори З. Алмаші з позиції їхнього першого виконавця та адресата. Підкреслюється важливе значення подібного підходу, оскільки
автор не лише добре обізнаний із представленим матеріалом, а також ...
Розглянуто комплекс проблем, пов'язаний із вивченням фортепіанної музики
першої третини ХХ століття, зокрема фортепіанних творів малих форм. Акцентовано
увагу на важливості мініатюри як основоположного жанру творчих ...