Комплексно проаналізовано перший масштабний опус Левка Колодуба — симфонічну
поему «Великий каменяр» (1953), якій 2023 року виповнилося 70 років. Це був ювілейний
рік ще й для кількох опосередковано пов’язаних подій: ...
Актуальність теми пропонованої розвідки обумовлена сучасними очікуваннями музичної науки щодо адекватного відображення у її поняттєво-термінологічному апараті медійної
реальності музичних феноменів новомодерного часу. ...
Розглянуто онтологічні параметри національної ідентифікації музичного виконавства
академічної традиції. У руслі сучасних процесів культурної глобалізації та музичнопрофесійної уніфікації виділено національно-характерні ...
Розглянуто репертуар українських музичних театрів щодо наявності вистав для
дітей і юнацтва. Проаналізовано характер інтерпретацій дитячо-юнацьких творів у
музичних театрах України в контексті світових тенденцій режисерських ...
Розглянуто проблему створення національного образу в українській опері на тлі
транснаціоналізації театрального мистецтва у світі, обумовленої глобалізаційно-інтеграційними процесами. Окреслено питання режисерської ...
«Для нації – історія власної присутності у світі дає змогу крізь національне
прозирати універсальне, тобто переломлювати загальнолюдський досвід у
національну іпостась буття».
Сергій Кримський
Українська еміграційна ...
Шевельова, Олександра Вікторівна; Shevelova, Oleksandra(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2024-12-24)
The modifications ofchildren and youth repertoire in Ukrainian musical theater amid complex globalization and integration cultural processes involve several critical issues. These include the tendency ofdirectors to ...
Соломонова, Ольга Борисівна(Видавництво НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2024-11-28)
Представлено феномен української академічної музики в аспекті національної ідентичності. З акцентом на диференціації понять національна ідентичність і національна ідентифікація надано їх робочі дефініції. Виявлено специфіку ...
Антіпіна, Інна; Antipina, Inna(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2024-12-24)
This study explores the role ofdigital technologies in preserving and promoting Ukraine's intangible musical heritage amidst globalization and rapid cultural shifts. It examines contemporary approaches to the ...
Розглянуто шлях модифікації та емансипації жанрових ознак реквієму.
Сформульовано ідейно-філософську сутність цього жанру. Визначено контекст
створення Бенджаміном Бріттеном «Sinfonia da Requiem» – через соціальноісторичний, ...
Висвітлено діяльність у Харкові та Празі представників трьох поколінь чеськоросійської родини Маречеків. Простежено творчий шлях і надано характеристику
засновника родини Ф. (В.) Маречека як військового дириґента, ...
У статті розглядаються альтові твори З. Алмаші з позиції їхнього першого виконавця та адресата. Підкреслюється важливе значення подібного підходу, оскільки
автор не лише добре обізнаний із представленим матеріалом, а також ...
Розглянуто комплекс проблем, пов'язаний із вивченням фортепіанної музики
першої третини ХХ століття, зокрема фортепіанних творів малих форм. Акцентовано
увагу на важливості мініатюри як основоположного жанру творчих ...
Розглянуто одну з ключових проблем філософії – співвідношення наукової і
творчої картин світу на прикладі музичного мистецтва, а саме народної творчості, зокрема української думи. Викладено історичні відомості про ...
Розглянуто клавірні концерти В. А. Моцарта у співвіднесенні з оперно-театральною діяльністю композитора. Надається синхронна хронографія появи його
клавірних концертів та опер. З’ясовано, що взаємозалежність полягає не в ...
Овсяннікова-Трель, Олександра Адріївна(2020-11-10)
У статті розглядається стильова концепція «нової простоти» у контексті понять
«нової музики» і «нового» в музичному мистецтві. Роз´яснюється змістовий комплекс
нової музики як феномена професійного музичного мистецтва ...
Українські Ірмологіони – визначне явище в історії української культури. Вони
представляють сучасникам, зокрема, й музично-аналітичні знання, поширені в середньовічній Україні. Їхнє спеціальне вивчення стало можливим завдяки ...
Розглянуто оркестрування Третього концерту для оркестру «Голосіння» І. Карабиця. Увагу сконцентровано на поєднанні традиційного і новаційного – у такий
спосіб композитор переосмислює прийоми викладу в оркестрі. Як наслідок, ...
Статтю пов’язано з визначенням ролі малих музично-театральних форм доби
2000-х років у контексті розвитку сучасного українського музичного театру. Методологія дослідження базується на ключових положеннях, концепціях ...
Розглянуто процес становлення танцювальних сцен в історичному контексті
розвитку української оперної школи. Окреслено особливості застосування танцю на
різних етапах формування національного репертуару у розбіжних ...