Ткачук, Володимир; Tkachuk, Volodymyr(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2023-06-30)
Досліджено специфіку роботи диригента над творами музично-театральних жанрів, визначено складові цього процесу та значення асоціативного мислення. Розглянуто специфіку жанру оперети, музичної комедії, яка полягає в тому, ...
Троєльнікова, Людмила; Troelnikova, Lyudmyla(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2023-06-30)
Здійснено теоретизування музично-фольклорних джерел національно-культурного ареалу побутування українців. Зазначено, що науковий аналіз фольклору виражає картину світу суб'єкта і систему його соціокультурних орієнтацій, ...
Рєпін, Павло; Repin, Pavlo(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2023-03-28)
Розглянуто актуальність звернення до теми Саломеї в реаліях нової хвилі експресіонізму на початку ХХІ століття. Проведено комплексний аналіз драматургічної, музичної, пластично-хореографічної, сценографічної складових ...
Ї, Ян; I, Yan(Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2023-03-28)
Розглянуто проблему підготовки піаніста до прилюдної інтерпретації музичних творів в контексті формування та прояву його виконавської стабільності. Проаналізовано зміст поняття «психологічна готовність піаніста до ...
Розглянуто новітні тенденції розвитку європейського оперного театру, їхній
вплив на репертуарну політику в Україні. Досліджено пошуки нових форм музичносценічного мистецтва на стиках театральних жанрів, зростаюча роль ...
Розглянуто репертуар українських музичних театрів щодо наявності вистав для
дітей і юнацтва. Проаналізовано характер інтерпретацій дитячо-юнацьких творів у
музичних театрах України в контексті світових тенденцій режисерських ...
Розглянуто проблему створення національного образу в українській опері на тлі
транснаціоналізації театрального мистецтва у світі, обумовленої глобалізаційно-інтеграційними процесами. Окреслено питання режисерської ...
«Для нації – історія власної присутності у світі дає змогу крізь національне
прозирати універсальне, тобто переломлювати загальнолюдський досвід у
національну іпостась буття».
Сергій Кримський
Українська еміграційна ...
Розглянуто шлях модифікації та емансипації жанрових ознак реквієму.
Сформульовано ідейно-філософську сутність цього жанру. Визначено контекст
створення Бенджаміном Бріттеном «Sinfonia da Requiem» – через соціальноісторичний, ...
Висвітлено діяльність у Харкові та Празі представників трьох поколінь чеськоросійської родини Маречеків. Простежено творчий шлях і надано характеристику
засновника родини Ф. (В.) Маречека як військового дириґента, ...
У статті розглядаються альтові твори З. Алмаші з позиції їхнього першого виконавця та адресата. Підкреслюється важливе значення подібного підходу, оскільки
автор не лише добре обізнаний із представленим матеріалом, а також ...
Розглянуто комплекс проблем, пов'язаний із вивченням фортепіанної музики
першої третини ХХ століття, зокрема фортепіанних творів малих форм. Акцентовано
увагу на важливості мініатюри як основоположного жанру творчих ...
Розглянуто одну з ключових проблем філософії – співвідношення наукової і
творчої картин світу на прикладі музичного мистецтва, а саме народної творчості, зокрема української думи. Викладено історичні відомості про ...
Розглянуто клавірні концерти В. А. Моцарта у співвіднесенні з оперно-театральною діяльністю композитора. Надається синхронна хронографія появи його
клавірних концертів та опер. З’ясовано, що взаємозалежність полягає не в ...
Овсяннікова-Трель, Олександра Адріївна(2020-11-10)
У статті розглядається стильова концепція «нової простоти» у контексті понять
«нової музики» і «нового» в музичному мистецтві. Роз´яснюється змістовий комплекс
нової музики як феномена професійного музичного мистецтва ...
Українські Ірмологіони – визначне явище в історії української культури. Вони
представляють сучасникам, зокрема, й музично-аналітичні знання, поширені в середньовічній Україні. Їхнє спеціальне вивчення стало можливим завдяки ...
Розглянуто оркестрування Третього концерту для оркестру «Голосіння» І. Карабиця. Увагу сконцентровано на поєднанні традиційного і новаційного – у такий
спосіб композитор переосмислює прийоми викладу в оркестрі. Як наслідок, ...
Статтю пов’язано з визначенням ролі малих музично-театральних форм доби
2000-х років у контексті розвитку сучасного українського музичного театру. Методологія дослідження базується на ключових положеннях, концепціях ...
Розглянуто процес становлення танцювальних сцен в історичному контексті
розвитку української оперної школи. Окреслено особливості застосування танцю на
різних етапах формування національного репертуару у розбіжних ...
Розглянуто характерні особливості трактування опери Д. Шостаковича: за першою редакцією – «Леді Макбет Мценського повіту», за другою – «Катерина Ізмайлова», їхні відмінності від першоджерела – нарису М. Лескова, який дав ...