In the early decades of the 19th century, France created many Musical Societies with a dual
objective: to offer (symphonic) music to the widest possible audience, and to perform a repertoire
combining new works and ...
Актуальність теми пропонованої наукової розвідки полягає у пошуку нових ракурсів
осмислення явища програмності у творчості французьких композиторів-клавесиністів першої третини ХVIII століття. На матеріалі однієї з ...
Байао розглянуто як один із титульних жанрів музичної культури Бразилії, первинно
сформованих і широко розповсюджених у північно-східних її регіонах — Баїі та Пернамбуку. Враховано демографічну специфіку національного ...
Розглянуто Варіації «I Got Rhythm» Джорджа Гершвіна — останній інструментальний
твір композитора і підсумок його роботи в жанрі фортепіанного концерту. Висвітлено обставини створення та прем’єрних виконань Варіацій. ...
Досліджено дискусійні аспекти розуміння художньої концепції вокального циклу Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини» (Machines Agricoles, ор. 56, 1919). Окреслено,
що в більшості робіт вокальний цикл Мійо постає як ...
Оперу «Кадм і Герміона» Люллі розглянуто як зразок моделі жанру французької ліричної трагедії. Підкреслено, що цей твір виник під впливом традицій французького музичнотеатрального мистецтва. Висвітлено деталі постановки ...
Розглянуто українське музичне мистецтво ХІХ століття, дослідження та аналіз якого у
радянський період історії України мало вторинний, метонімічний характер і до тепер перебуває поза належною увагою науковців. На сьогодні ...
Досліджено основні аспекти розуміння сутності звуку геніальними сучасниками —
Клодом Дебюссі (1862–1918) й Хазратом Інаят Ханом (1882–1927). Означено, що нетрадиційні обрії музики Клода Дебюссі дивували слухачів від самих ...
Розглянуто основні часові співвідношення між аудіо- та відеоскладовими у презентаціях власних творів українських композиторів (на прикладі музики Ю. Іщенка та
С. Луньова). Використано методи порівняльного аналізу, аналогії. ...
У статті охарактеризовано специфіку рецепції літанії як богослужбового жанру в церковній практиці Унійної Церкви Речі Посполитої ХVІІ–ХVІІІ століть, розкрито особливості
перекладів латинського тексту літанії церковнослов’янською ...
Актуальність теми пропонованої розвідки обумовлена сучасними очікуваннями музичної науки щодо адекватного відображення у її поняттєво-термінологічному апараті медійної
реальності музичних феноменів новомодерного часу. ...
Поставлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій
множині його проявів. Розглянуто поняття «віртуальний театр», що було введено до обігу в
умовах локдауну часів пандемії COVID–19. ...
Розглянуто онтологічні параметри національної ідентифікації музичного виконавства
академічної традиції. У руслі сучасних процесів культурної глобалізації та музичнопрофесійної уніфікації виділено національно-характерні ...
Систематизовано джерелознавчі та аналітичні спостереження щодо комплекту рукописних поголосників хорових творів другої половини XVIII століття, який зберігається в
Центральному державному архіві-музеї літератури та мистецтва ...
Розкрито інтерпретаційні можливості нової української музики на прикладі творчості
відомої композиторки сучасності Кармелли Цепколенко –– яскравої представниці та продовжувачки традицій одеської композиторської школи. В ...
Розглянуто специфіку комунікаційних стратегій сучасних виконавців у контексті медіатизації культурного середовища. Паралельно з кризою «старіння аудиторії» класичної
музики у концертних залах, загрозою її поступового ...
Аналітичною базою музикознавчого дослідження творчих принципів меморіалізації
історичних подій обрано оперу «Червона земля. Голод», створену В. Балеєм (нар. 1938) на
тему Голодомору. Напрям відображення трагедії у творчості ...
Досліджено маловідомі аспекти культурно-мистецького життя Одеси у період румунської окупації 1941–1944 років, коли місто функціонувало як адміністративний центр Губернаторства Трансністрія. Зокрема, виявлено й описано форми ...
Комплексно проаналізовано перший масштабний опус Левка Колодуба — симфонічну
поему «Великий каменяр» (1953), якій 2023 року виповнилося 70 років. Це був ювілейний
рік ще й для кількох опосередковано пов’язаних подій: ...
Соломонова, Ольга Борисівна(Видавництво НМАУ ім. П.І. Чайковського, 2024-11-28)
Представлено феномен української академічної музики в аспекті національної ідентичності. З акцентом на диференціації понять національна ідентичність і національна ідентифікація надано їх робочі дефініції. Виявлено специфіку ...