Короткий опис(реферат):
Розглянуто репертуар українських музичних театрів щодо наявності вистав для
дітей і юнацтва. Проаналізовано характер інтерпретацій дитячо-юнацьких творів у
музичних театрах України в контексті світових тенденцій режисерських пошуків та
експериментів, окреслено коло підходів, методів, прийомів, засобів виразності, що відповідають запитам означених вікових категорій. Охарактеризовано відповідність сучасних режисерських трактувань згаданого репертуару психологічним особливостям
дітей, підлітків і юнацтва, визначено їхній вплив на формування світогляду молодого
покоління. Установлено диспропорцію між дорослою і дитячо-юнацькою аудиторією
у постановках професійних театральних колективів. Виявлено потребу дотримання
міжгалузевого підходу у режисерських утіленнях п’єс дитячо-юнацького репертуару,
що передбачає обов’язкове врахування психолого-педагогічного, етико-естетичного,
мистецтвознавчого аспектів. З’ясовано своєрідність музичного театру, що диктує
особливі правила сценічного вирішення спектаклів для обраних вікових категорій.
Окреслено формати дитячо-юнацьких музичних вистав, що передбачають диференціацію режисерських підходів до їхніх трактувань відповідно до особливостей драматургії творів. Наголошено на необхідності застосування певних режисерських і виконавських прийомів для кращого розуміння публікою музичного спектаклю. Акцентовано увагу на невідповідності режисерських інтерпретацій творів, реалізованих музичними театрами України, викликам часу. Визначено пріоритети у тематиці музично-театральних опусів, пов’язані з віковими уподобаннями дітей, підлітків і юнацтва у добу інформаційного суспільства. Констатовано відсутність системного бачення
у виборі режисерської концепції, прийомів, засобів виразності, близьких для сприйняття юними глядачами