dc.contributor.author |
Гайдук, Марина Іванівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-04T09:31:46Z |
|
dc.date.available |
2024-12-04T09:31:46Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-21 |
|
dc.identifier.issn |
0130-5298 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/331 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто шлях модифікації та емансипації жанрових ознак реквієму.
Сформульовано ідейно-філософську сутність цього жанру. Визначено контекст
створення Бенджаміном Бріттеном «Sinfonia da Requiem» – через соціальноісторичний, біографічний і творчий чинники. Вказано на відповідні стрес-фактори,
що зумовили трагічне образне спрямування твору. Окреслено місце та роль цього
опусу в еволюції інструментально-оркестрового стилю композитора.
Виявлено специфіку втілення семантичних і конструктивних ознак жанру
реквієму в оркестровому творі «Sinfonia da Requiem», для чого проаналізовано засади
композиції, драматургії, тематичної і темброво-інструментальної організації
симфонії. Виділено ключові групи мотивів і мотивних комплексів, які формують
інтонаційну концепцію твору. Виокремлено його інтонаційний лейтматеріал, до якого
віднесено остинатність, ламентозність, стрибкоподібний рух (що трансформується у
сигнальність) і низхідний рух типу катабасису. Розкрито специфіку монотематичної
природи розвитку в циклі. Простежено особливості перетворення інтонаційного
лейтматеріалу, у тому числі шляхом жанрових трансформацій.
Аргументовано інтонаційний зв’язок тематизму другої частини (програмна
назва «Dies іrae») з однойменним середньовічним наспівом. Описано механізми
створення особливого пародійного ефекту в другій частині «Sinfonia da Requiem».
Досліджено жанрово-інтонаційну природу тематизму симфонії і
запропоновано варіанти семантичного тлумачення головних тематичних утворень.
Описано природу жанрової складової драматургії твору, в якій простежено три групи
витоків: мілітарні (марш і сигнально-фанфарні мотиви), танцювальні (галоп, скерцо
та жига) й ліричні (ламенто, пісенність, аріозність, пастораль і колискова). Визначено
специфіку генерального жанрово-інтонаційного конфлікту симфонії |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Українське музикознавство;47 |
|
dc.subject |
«Sinfonia da Requiem» |
uk_UA |
dc.subject |
творчість Бенджаміна Бріттена |
uk_UA |
dc.subject |
жанр реквієму |
uk_UA |
dc.subject |
жанрово-інтонаційна драматургія |
uk_UA |
dc.subject |
англійська оркестрова музика |
uk_UA |
dc.subject |
модерністський симфонізм |
uk_UA |
dc.subject |
музика Другої світової війни |
uk_UA |
dc.title |
«Sinfonia da requiem» Бенджаміна Бріттена: семантичні та конструктивні ознаки реквієму |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/0130-5298.2021.47.256737 |
|
dc.identifier.udc |
781.6:78.082.1:78.071.1(410.1)Бріттен |
|