dc.contributor.author |
Форсюк, Тамара Олексадрівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-18T10:11:39Z |
|
dc.date.available |
2024-10-18T10:11:39Z |
|
dc.date.issued |
2021-10-21 |
|
dc.identifier.issn |
0130-5298 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/275 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто феномен популярності опери Дж. Россіні «Севільський цирульник»
в умовах глобальної комунікації культур різних країн світу, пошуку їхнього діалогу
задля взаємодії. Підтверджено актуальність дослідження, що передбачає
необхідність вирішення проблеми режисерських інтерпретацій опери в контексті
відродження россініївського стилю співу відповідно до авторської партитури.
Визначено наукову новизну теми, яка полягає в окресленні новітніх підходів до
трактування опери, виявлених у концептуальному баченні режисерського задуму
власного проєкту. Обґрунтовано мету дослідження – вирізнити концепт
режисерських інтерпретацій опери Дж. Россіні «Севільський цирульник» в умовах
нової парадигматики музичного театру. Обрано методи дослідження: історикобіографічний; жанрово-стилістичний, порівняльний; інтерпретаційний;
прогностичний. Окреслено основні результати дослідження, що полягають в
наступному: оперу Дж. Россіні «Севільський цирульник» написано на порубіжжі
класицизму і романтизму. Доведено, що музичну драматургію опери «Севільський
цирульник» Дж. Россіні на лібрето Ч. Стербіні відрізняє від однойменної опери
Дж. Паїзієлло (лібрето Дж. Петроселліні) не ілюстративний, як у останнього, а
активний характер музики, котрий стимулює сценічну дію у рамках вдало
опрацьованого згідно з оперною специфікою першоджерела П. О. Бомарше.
Режисерські втілення опери – італійська й російська версії у театрі «Гелікон» (Росія)
та дві київські постановки – в Національній опері України й Оперній студії
Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського дозволяють
констатувати потребу врахування, окрім режисерських підходів, особливостей
россініївського співу в амплуа колоратурного мецо-сопрано. Спрогнозовано
концептуальне бачення авторкою статті власного проєкту «Севільський цирульник»
Дж. Россіні, яке передбачає оригінальний синтез автентичного й модернового
інтерпретаційних стилів, традиційних та інноваційних засобів виразності з тяжінням
їх до синкретизму на основі поєднання досягнень науки й режисерської практики
вітчизняних і зарубіжних митців. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Українське музикознавство;47 |
|
dc.subject |
творчість Дж. Россіні |
uk_UA |
dc.subject |
опера «Севільський цирульник» |
uk_UA |
dc.subject |
музичний театр |
uk_UA |
dc.subject |
музична драматургія |
uk_UA |
dc.subject |
режисерський аналіз |
uk_UA |
dc.title |
Опера Дж. Россіні "Севільський цирюльник" крізь призму режисерського аналізу творчого мистецького проєкту |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/0130-5298.2021.47.256719 |
|
dc.identifier.udc |
782.1:78.071.1(450)Россіні |
|