Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гнатишин, Оксана Євстафіївна | |
dc.date.accessioned | 2024-10-14T07:14:22Z | |
dc.date.available | 2024-10-14T07:14:22Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.issn | 0130-5298 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/271 | |
dc.description.abstract | Розглянуто етап інституційної і сутнісної розбудови української музичної науки та роль у цьому процесі вчених підросійського Києва. Він позначений революційними перетвореннями в житті й культурі на платформі певного філософсько-культурного руху з його трансформаціями в освіті й науці. Молоді освічені діячі музичного мистецтва, натхнені розпадом попередніх уявлень, традиційних ідей, прагнули перебудувати стару освіту, вдихнути в науку властиві їй сенси. Група перших в Україні фахових музикологів має увійти в історію української музичної науки як Київська музично-теоретична школа. Об’єднавчим чинником для них служили спільні завдання (розбудова структури національної музичної освіти, пошук суті науки про музику та напрямів її дослідницьких пошуків) і засадничі музично-теоретичні принципи. Наповнені спеціальними знаннями й збагачені певним досвідом, провідні у Києві діячі музичної культури за короткий термін (прибл. з 1916 до 1924 рр.) уперше в Україні розробили триступеневу структуру музичного навчання молоді (Б. Яворський), накреслили шляхи розвитку музичної науки (Б. Яворський, А. Буцькой). В організаційній діяльності вони використовували нові післяреволюційні можливості, а в наукових пошуках взорувалися на поширені в світі модерністичні філософські теорії. У вченнях про музичне мислення та структуру музичної мови Б. Яворський і А. Буцькой свідомо чи інтуїтивно втілювали ідеї багатьох провідних на Заході філософів-модерністів (особливо Е. Гуссерля, А. Бергсона, В. Воррінгера). Попри тогочасне несприйняття їхніх новаторських поглядів, деякі з них залишаються й сьогодні дієвими та актуальними. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Українське музикознавство;49 | |
dc.subject | київська музично-теоретична школа | uk_UA |
dc.subject | модерністичні тенденції | uk_UA |
dc.subject | організація музичної науки, вчення | uk_UA |
dc.title | Вплив західних модерністичних тенденцій на київську музично-теоретичну школу у 1915-1925 роках | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/0130-5298.2023.49.298978 | |
dc.identifier.udc | 781.1(4:477.411)«1915/1925»(045) |