dc.contributor.author |
Гнатишин, Оксана Євстафіївна |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-14T07:14:22Z |
|
dc.date.available |
2024-10-14T07:14:22Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-30 |
|
dc.identifier.issn |
0130-5298 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/271 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто етап інституційної і сутнісної розбудови української музичної науки
та роль у цьому процесі вчених підросійського Києва. Він позначений революційними
перетвореннями в житті й культурі на платформі певного філософсько-культурного
руху з його трансформаціями в освіті й науці. Молоді освічені діячі музичного
мистецтва, натхнені розпадом попередніх уявлень, традиційних ідей, прагнули
перебудувати стару освіту, вдихнути в науку властиві їй сенси.
Група перших в Україні фахових музикологів має увійти в історію української
музичної науки як Київська музично-теоретична школа. Об’єднавчим чинником для
них служили спільні завдання (розбудова структури національної музичної освіти,
пошук суті науки про музику та напрямів її дослідницьких пошуків) і засадничі
музично-теоретичні принципи. Наповнені спеціальними знаннями й збагачені
певним досвідом, провідні у Києві діячі музичної культури за короткий термін (прибл.
з 1916 до 1924 рр.) уперше в Україні розробили триступеневу структуру музичного
навчання молоді (Б. Яворський), накреслили шляхи розвитку музичної науки
(Б. Яворський, А. Буцькой). В організаційній діяльності вони використовували нові
післяреволюційні можливості, а в наукових пошуках взорувалися на поширені в світі
модерністичні філософські теорії.
У вченнях про музичне мислення та структуру музичної мови Б. Яворський і
А. Буцькой свідомо чи інтуїтивно втілювали ідеї багатьох провідних на Заході
філософів-модерністів (особливо Е. Гуссерля, А. Бергсона, В. Воррінгера). Попри
тогочасне несприйняття їхніх новаторських поглядів, деякі з них залишаються й
сьогодні дієвими та актуальними. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Українське музикознавство;49 |
|
dc.subject |
київська музично-теоретична школа |
uk_UA |
dc.subject |
модерністичні тенденції |
uk_UA |
dc.subject |
організація музичної науки, вчення |
uk_UA |
dc.title |
Вплив західних модерністичних тенденцій на київську музично-теоретичну школу у 1915-1925 роках |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/0130-5298.2023.49.298978 |
|
dc.identifier.udc |
781.1(4:477.411)«1915/1925»(045) |
|