Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ржевська, Майя Юріїівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-21T15:20:39Z | |
dc.date.available | 2025-07-21T15:20:39Z | |
dc.date.issued | 2024-02-29 | |
dc.identifier.issn | 2522-4190 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/859 | |
dc.description.abstract | Поставлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій множині його проявів. Розглянуто поняття «віртуальний театр», що було введено до обігу в умовах локдауну часів пандемії COVID–19. Констатовано практику презентації в мережі Internet записів «живих» вистав за участі акторів в одному фізичному просторі, а також використання в якості віртуального майданчика платформи Zoom (як онлайн, так у запису). Висвітлено дискусію щодо мистецького потенціалу і перспектив подальшого втілення нових театральних форм. Окреслено зміст поняття «віртуальний Бродвей» (2015) як Internetпростору взаємодії композиторів музичного театру і публіки. Звернено увагу на феномен віртуальної присутності «активного глядача» в обговоренні вистав у соціальних мережах. Розглянуто особливості втілення твору Майкла Рота «The Web Opera» (2018) як свого роду гібриду, що поєднує в собі естетику й поетику театру і кіно, риси усталених музичнотеатральних форм та їхню трансформацію. Підкреслено єдність специфіки тематики твору й стилістики його втілення, системотворчу функцію музики у формуванні художньої цілісності, відзначено суспільний резонанс опери. Показано готовність музичного театру до ситуації соціальної ізоляції часів локдауну та пошуку нових способів реалізації зв’язків з аудиторією із застосуванням сучасних технологій. Розглянуто приклад створення опери із застосуванням ресурсів онлайн-платформи Zoom, а також цифрового дистанційно виконуваного мюзиклу (2020). Робиться висновок щодо формування жанрових модифікацій (нових типів) опери та мюзиклу в результаті запровадження сучасних творчих практик | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник;139 | |
dc.subject | віртуальний театр | uk_UA |
dc.subject | соціальні мережі | uk_UA |
dc.subject | експерименти в музичному театрі | uk_UA |
dc.subject | жанрові модифікації та трансформації | uk_UA |
dc.subject | Web-опера | uk_UA |
dc.subject | опера в режимі Zoom-конференції | uk_UA |
dc.subject | онлайн-мюзикл | uk_UA |
dc.subject | вистава | uk_UA |
dc.title | Музичний театр у мережі Internet: формотворчий та комунікативний аспекти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.139.301111 | |
dc.identifier.udc | 792.5+782.1]-021.131](045) |