dc.contributor.author |
Ржевська, Майя Юріїівна |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-21T15:20:39Z |
|
dc.date.available |
2025-07-21T15:20:39Z |
|
dc.date.issued |
2024-02-29 |
|
dc.identifier.issn |
2522-4190 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/859 |
|
dc.description.abstract |
Поставлено проблему різнопланового впливу мережі Internet на музичний театр в усій
множині його проявів. Розглянуто поняття «віртуальний театр», що було введено до обігу в
умовах локдауну часів пандемії COVID–19. Констатовано практику презентації в мережі
Internet записів «живих» вистав за участі акторів в одному фізичному просторі, а також використання в якості віртуального майданчика платформи Zoom (як онлайн, так у запису).
Висвітлено дискусію щодо мистецького потенціалу і перспектив подальшого втілення нових
театральних форм. Окреслено зміст поняття «віртуальний Бродвей» (2015) як Internetпростору взаємодії композиторів музичного театру і публіки. Звернено увагу на феномен віртуальної присутності «активного глядача» в обговоренні вистав у соціальних мережах. Розглянуто особливості втілення твору Майкла Рота «The Web Opera» (2018) як свого роду гібриду, що поєднує в собі естетику й поетику театру і кіно, риси усталених музичнотеатральних форм та їхню трансформацію. Підкреслено єдність специфіки тематики твору й
стилістики його втілення, системотворчу функцію музики у формуванні художньої цілісності, відзначено суспільний резонанс опери. Показано готовність музичного театру до ситуації
соціальної ізоляції часів локдауну та пошуку нових способів реалізації зв’язків з аудиторією
із застосуванням сучасних технологій. Розглянуто приклад створення опери із застосуванням
ресурсів онлайн-платформи Zoom, а також цифрового дистанційно виконуваного мюзиклу
(2020). Робиться висновок щодо формування жанрових модифікацій (нових типів) опери та
мюзиклу в результаті запровадження сучасних творчих практик |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник;139 |
|
dc.subject |
віртуальний театр |
uk_UA |
dc.subject |
соціальні мережі |
uk_UA |
dc.subject |
експерименти в музичному театрі |
uk_UA |
dc.subject |
жанрові модифікації та трансформації |
uk_UA |
dc.subject |
Web-опера |
uk_UA |
dc.subject |
опера в режимі Zoom-конференції |
uk_UA |
dc.subject |
онлайн-мюзикл |
uk_UA |
dc.subject |
вистава |
uk_UA |
dc.title |
Музичний театр у мережі Internet: формотворчий та комунікативний аспекти |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/2522-4190.2024.139.301111 |
|
dc.identifier.udc |
792.5+782.1]-021.131](045) |
|