Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Варіації «I got rhythm» Джорджа Гершвіна: концертне перетворення пісенної теми

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Антонова, Олена Григорівна
dc.date.accessioned 2025-07-21T15:13:40Z
dc.date.available 2025-07-21T15:13:40Z
dc.date.issued 2024-02-29
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/852
dc.description.abstract Розглянуто Варіації «I Got Rhythm» Джорджа Гершвіна — останній інструментальний твір композитора і підсумок його роботи в жанрі фортепіанного концерту. Висвітлено обставини створення та прем’єрних виконань Варіацій. Виявлено зв’язки образної концепції твору з національною американською ідеєю та віддзеркалення знаків американської сучасності в уявленні Гершвіна безпосередньо в музиці твору. Підкреслено поєднання у Варіаціях «I Got Rhythm» двох сфер гершвінівської діяльності — музики популярної (тема власної пісні як об’єкт варіювання) та музики академічної (традиції характерних варіацій романтиків та раціоналістичні техніки модерністського письма). Зазначено, що навички віртуозного варіювання музичних тем відшліфовувалися Гершвіном у його концертних виступах на біс та музикуванні на вечірках, а досвід письмової фіксації таких імпровізацій був набутий під час роботи над «Пісенником для фортепіано». Детально проаналізовано Варіації на тему «I Got Rhythm». Простежено ступінь та способи перетворення теми, виведення з титульного мотиву мелодичних голосів, пасажів, фігурацій, контрапунктичних ліній, підголосків; розглянуто засоби, що сприяють зовнішній замкненості варіаційного циклу та симетричності його внутрішньої організації. Охарактеризовано втілення у Варіаціях атрибутивних ознак інструментального концерту: діалогічності, розкритої у взаємодії оркестрової та фортепіанної партій; принципу соло, представленого фактурними моделями, запозиченими зі сфери класичного та джазового піанізму; гри, що проявляє себе у формах змагання, містифікації, мозаїки, жарту, майстерності володіння інструментом. Наголошено на домінуванні у Варіаціях Гершвіна саме ігрового начала, що обумовлено творчим методом автора, сформованим під час роботи на Бродвеї, та віддзеркалює риси його особистості uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;139
dc.subject американська музика ХХ століття uk_UA
dc.subject творчість Джорджа Гершвіна uk_UA
dc.subject Варіації на тему «I Got Rhythm» uk_UA
dc.subject варіаційний цикл uk_UA
dc.subject жанр концерту uk_UA
dc.subject фортепіано uk_UA
dc.subject оркестр uk_UA
dc.title Варіації «I got rhythm» Джорджа Гершвіна: концертне перетворення пісенної теми uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.139.301132
dc.identifier.udc 780.616.432:785.6]:78.071.1Гершвін](73)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу