Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Антонова, Олена Григорівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-21T15:13:40Z | |
dc.date.available | 2025-07-21T15:13:40Z | |
dc.date.issued | 2024-02-29 | |
dc.identifier.issn | 2522-4190 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/852 | |
dc.description.abstract | Розглянуто Варіації «I Got Rhythm» Джорджа Гершвіна — останній інструментальний твір композитора і підсумок його роботи в жанрі фортепіанного концерту. Висвітлено обставини створення та прем’єрних виконань Варіацій. Виявлено зв’язки образної концепції твору з національною американською ідеєю та віддзеркалення знаків американської сучасності в уявленні Гершвіна безпосередньо в музиці твору. Підкреслено поєднання у Варіаціях «I Got Rhythm» двох сфер гершвінівської діяльності — музики популярної (тема власної пісні як об’єкт варіювання) та музики академічної (традиції характерних варіацій романтиків та раціоналістичні техніки модерністського письма). Зазначено, що навички віртуозного варіювання музичних тем відшліфовувалися Гершвіном у його концертних виступах на біс та музикуванні на вечірках, а досвід письмової фіксації таких імпровізацій був набутий під час роботи над «Пісенником для фортепіано». Детально проаналізовано Варіації на тему «I Got Rhythm». Простежено ступінь та способи перетворення теми, виведення з титульного мотиву мелодичних голосів, пасажів, фігурацій, контрапунктичних ліній, підголосків; розглянуто засоби, що сприяють зовнішній замкненості варіаційного циклу та симетричності його внутрішньої організації. Охарактеризовано втілення у Варіаціях атрибутивних ознак інструментального концерту: діалогічності, розкритої у взаємодії оркестрової та фортепіанної партій; принципу соло, представленого фактурними моделями, запозиченими зі сфери класичного та джазового піанізму; гри, що проявляє себе у формах змагання, містифікації, мозаїки, жарту, майстерності володіння інструментом. Наголошено на домінуванні у Варіаціях Гершвіна саме ігрового начала, що обумовлено творчим методом автора, сформованим під час роботи на Бродвеї, та віддзеркалює риси його особистості | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник;139 | |
dc.subject | американська музика ХХ століття | uk_UA |
dc.subject | творчість Джорджа Гершвіна | uk_UA |
dc.subject | Варіації на тему «I Got Rhythm» | uk_UA |
dc.subject | варіаційний цикл | uk_UA |
dc.subject | жанр концерту | uk_UA |
dc.subject | фортепіано | uk_UA |
dc.subject | оркестр | uk_UA |
dc.title | Варіації «I got rhythm» Джорджа Гершвіна: концертне перетворення пісенної теми | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.139.301132 | |
dc.identifier.udc | 780.616.432:785.6]:78.071.1Гершвін](73)(045) |