Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Жаркова, Валерія Борисівна | |
dc.date.accessioned | 2025-05-30T10:24:56Z | |
dc.date.available | 2025-05-30T10:24:56Z | |
dc.date.issued | 2023-12-27 | |
dc.identifier.issn | 2522-4190 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/751 | |
dc.description.abstract | Досліджено дискусійні аспекти розуміння художньої концепції вокального циклу Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини» (Machines Agricoles, ор. 56, 1919). Окреслено, що в більшості робіт вокальний цикл Мійо постає як зразок жарту митця, вокального курйозу, «дадаїстської провокації». Визначено необхідність дослідити композицію циклу як неповторний смисловий континуум і унікальний феномен, що був обумовлений емоційними та інтелектуальними потоками духовного життя Даріюса Мійо. Доведено доцільність окреслення контекстних шарів, що утворюють музичний текст «Machines Аgricoles», і визначення їх як глобального, експліцитного, дискурсивного та імпліцитного контекстів. Наголошено, що вкоріненість твору у глобальний контекст національної культури композитор сам проявляє у підзаголовку циклу «Шість пасторалей для голосу і семи інструментів». Підкреслено, що звернення до пасторалі як традиційної сфери національної культури було закономірним результатом пошуку духовних опор після Першої світової війни і дозволяє розглядати концепцію твору як втілення нового єднання людини і природи. З’ясовано, що художньо-естетичні настанови Мійо в результаті спілкування з композиторами «Шістки» (експліцитний контекст) потребують нових оцінок. Наголошено, що принципи зв’язку усіх складових всередині музичного тексту «Machines Аgricoles» (дискурсивний контекст) проявляють «священне ставлення» Мійо до принципів композиторського ремесла і прагнення до бездоганної проробки усіх елементів композиції. Підкреслено, що через прозорість і «простоту» усіх структур, що організують рух «за своїми орбітами», але вписуються у ціле, проступає нерозривне єднання мікро- і макрорівнів циклу, як свідчення нової моделі світоустрою, що була так затребувана у післявоєнній Європі. Проакцентовано, що епістолярна спадщина Мійо, його автобіографічні тексти (імпліцитний контекст) висвітлюють глибину особистості митця, його філософський склад мислення, а також проявляють високий тонус переживання ним гуманітарної катастрофи. Як результат аналізу доведено, що, переживши жахіття Першої світової війни, Мійо шукав власні шляхи творчої реалізації і його цикл в цьому комунікативному просторі постає як феномен сповіді | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | французька музика ХХ століття | uk_UA |
dc.subject | камерно-вокальна музика | uk_UA |
dc.subject | творчість Даріюса Мійо | uk_UA |
dc.subject | вокальний цикл | uk_UA |
dc.subject | «Сільськогосподарські Машини» | uk_UA |
dc.subject | Machines Agricoles | uk_UA |
dc.subject | пастораль в музиці | uk_UA |
dc.subject | текст і контекст | uk_UA |
dc.subject | процес смислоутворення | uk_UA |
dc.subject | музична мова | uk_UA |
dc.subject | Перша світова війна | uk_UA |
dc.subject | жанр як феномен | uk_UA |
dc.title | Вокальний цикл Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини»: епатаж чи сповідь? | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31318/2522-4190.2023.138.294788 | |
dc.identifier.udc | 784:78.071.1Мійо](44):78.072](045) |