Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Вокальний цикл Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини»: епатаж чи сповідь?

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Жаркова, Валерія Борисівна
dc.date.accessioned 2025-05-30T10:24:56Z
dc.date.available 2025-05-30T10:24:56Z
dc.date.issued 2023-12-27
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/751
dc.description.abstract Досліджено дискусійні аспекти розуміння художньої концепції вокального циклу Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини» (Machines Agricoles, ор. 56, 1919). Окреслено, що в більшості робіт вокальний цикл Мійо постає як зразок жарту митця, вокального курйозу, «дадаїстської провокації». Визначено необхідність дослідити композицію циклу як неповторний смисловий континуум і унікальний феномен, що був обумовлений емоційними та інтелектуальними потоками духовного життя Даріюса Мійо. Доведено доцільність окреслення контекстних шарів, що утворюють музичний текст «Machines Аgricoles», і визначення їх як глобального, експліцитного, дискурсивного та імпліцитного контекстів. Наголошено, що вкоріненість твору у глобальний контекст національної культури композитор сам проявляє у підзаголовку циклу «Шість пасторалей для голосу і семи інструментів». Підкреслено, що звернення до пасторалі як традиційної сфери національної культури було закономірним результатом пошуку духовних опор після Першої світової війни і дозволяє розглядати концепцію твору як втілення нового єднання людини і природи. З’ясовано, що художньо-естетичні настанови Мійо в результаті спілкування з композиторами «Шістки» (експліцитний контекст) потребують нових оцінок. Наголошено, що принципи зв’язку усіх складових всередині музичного тексту «Machines Аgricoles» (дискурсивний контекст) проявляють «священне ставлення» Мійо до принципів композиторського ремесла і прагнення до бездоганної проробки усіх елементів композиції. Підкреслено, що через прозорість і «простоту» усіх структур, що організують рух «за своїми орбітами», але вписуються у ціле, проступає нерозривне єднання мікро- і макрорівнів циклу, як свідчення нової моделі світоустрою, що була так затребувана у післявоєнній Європі. Проакцентовано, що епістолярна спадщина Мійо, його автобіографічні тексти (імпліцитний контекст) висвітлюють глибину особистості митця, його філософський склад мислення, а також проявляють високий тонус переживання ним гуманітарної катастрофи. Як результат аналізу доведено, що, переживши жахіття Першої світової війни, Мійо шукав власні шляхи творчої реалізації і його цикл в цьому комунікативному просторі постає як феномен сповіді uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject французька музика ХХ століття uk_UA
dc.subject камерно-вокальна музика uk_UA
dc.subject творчість Даріюса Мійо uk_UA
dc.subject вокальний цикл uk_UA
dc.subject «Сільськогосподарські Машини» uk_UA
dc.subject Machines Agricoles uk_UA
dc.subject пастораль в музиці uk_UA
dc.subject текст і контекст uk_UA
dc.subject процес смислоутворення uk_UA
dc.subject музична мова uk_UA
dc.subject Перша світова війна uk_UA
dc.subject жанр як феномен uk_UA
dc.title Вокальний цикл Даріюса Мійо «Сільськогосподарські Машини»: епатаж чи сповідь? uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31318/2522-4190.2023.138.294788
dc.identifier.udc 784:78.071.1Мійо](44):78.072](045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу