Короткий опис(реферат):
Розглянуто історичний контекст та процес заснування двох ансамблів: Національного
Заслуженого Академічного Українського Народного хору України імені Григорія Верьовки
та польського Ансамблю Пісні і Танцю «Шльонск» імені Станіслава Хадини. З’ясовано в
чому полягає специфіка вивчення польської народної культури на території Цешинської
Сілезії. Представлено маловідомих зарубіжних польських митців: Єжи Хадину, Станіслава
Хадину та Ельвіру Камінську. Висвітлено процес пошуку учасників колективів. З’ясовано
офіційну й неофіційну мету заснування ансамблів, що дало змогу чіткіше зрозуміти подальшу мистецьку діяльність аналізованих колективів. Розкрито головну ідею концепції
Oрдену мистецтв Станіслава Хадини як спроби створити новий тип «світлого» суспільства,
в якому можна було б розкрити найкращі риси особистості кожного учасника. Простежено
процес створення хорової навчальної студії при Національному Заслуженому Академічному
Українському Народному хору України імені Григорія Верьовки у 1962 році за ініціативою
Григорія Гурійовича Верьовки та Елеонори Павлівни Скрипчинської. Окреслено головні
ідеї функціонування осередку музичної освіти С. Хадини. Проаналізовано репертуар ансамблів у перші роки їх творчої діяльності. Виявлено основні характеристики мистецького
стилю їх художніх керівників. Розкрито питання щодо спільних й відмінних художньоестетичних засад діяльності колективів. Висвітлено історію становлення академізованих,
опертих на народні мелодії, колективів, що були частиною офіційного мистецтва у період
1940–1950 років