Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Режисерський задум оперної вистави крізь призму сучасної театральної естетики

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ільченко, Петро Іванович
dc.date.accessioned 2025-04-11T11:05:12Z
dc.date.available 2025-04-11T11:05:12Z
dc.date.issued 2020-11-10
dc.identifier.issn 0130-5298
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/692
dc.description.abstract Розглянуто новітні тенденції розвитку європейського оперного театру, їхній вплив на репертуарну політику в Україні. Досліджено пошуки нових форм музичносценічного мистецтва на стиках театральних жанрів, зростаюча роль провокативних способів відображення життя, розрив сучасних прийомів вираження з класичними. Проаналізовано процес трансформацій оперних вистав крізь призму сьогоденної театральної естетики, експериментування молодих митців. Встановлено режисерський контент музичної постановки в нинішніх соціокультурних реаліях. З’ясовано дуалістичну природу задуму оперної вистави, її характерні ознаки. Окреслено важливість співпраці режисера з диригентом у розробці концепції майбутньої постановки та її втіленні. Визначено структуру режисерського задуму, змістове наповнення його компонентів: трактування сценічного твору, дійових осіб, образне бачення вистави, розуміння жанру, розробка композиційної побудови, принципів мізансценування, сценарно-просторового і пластично-динамічного вирішення майбутнього сценічного видовища. У подальшому додаються: розробка макету, ескізів костюмів, принципів світлового оформлення, вироблення способу акторської гри, добір виражальних засобів. Охарактеризовано трактування сценічного твору як мистецького акту, конкретизовано надзавдання, наскрізну дію вистави, уточнено жанрові й стильові особливості, основний і побічний конфлікти драматургії. Виділено вінець режисерського задуму – формування контурів і головних компонентів загального образу спектаклю. Підкреслено умовність, поліфонічність, метафоричність у мистецтві театру, які засобами асоціативного перетворення оформлюють життєвий потік дійсності в художньосценічний образ. Доведено, що задум як узагальнений творчий намір майбутньої вистави надає процесу творення спектаклю певного режисерського формату, визначає напрям пошуку художніх виражальних прийомів, сприяє кристалізуванню її художньо-сценічної цілісності uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Українське музикознавство;46
dc.subject музичний театр України uk_UA
dc.subject сучасна театральна естетика uk_UA
dc.subject оперна вистава uk_UA
dc.subject режисерський задум uk_UA
dc.title Режисерський задум оперної вистави крізь призму сучасної театральної естетики uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/0130-5298.2020.46.234593
dc.identifier.udc 792.54:782.1


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу