Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ільченко, Петро Іванович | |
dc.date.accessioned | 2025-04-11T11:05:12Z | |
dc.date.available | 2025-04-11T11:05:12Z | |
dc.date.issued | 2020-11-10 | |
dc.identifier.issn | 0130-5298 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/692 | |
dc.description.abstract | Розглянуто новітні тенденції розвитку європейського оперного театру, їхній вплив на репертуарну політику в Україні. Досліджено пошуки нових форм музичносценічного мистецтва на стиках театральних жанрів, зростаюча роль провокативних способів відображення життя, розрив сучасних прийомів вираження з класичними. Проаналізовано процес трансформацій оперних вистав крізь призму сьогоденної театральної естетики, експериментування молодих митців. Встановлено режисерський контент музичної постановки в нинішніх соціокультурних реаліях. З’ясовано дуалістичну природу задуму оперної вистави, її характерні ознаки. Окреслено важливість співпраці режисера з диригентом у розробці концепції майбутньої постановки та її втіленні. Визначено структуру режисерського задуму, змістове наповнення його компонентів: трактування сценічного твору, дійових осіб, образне бачення вистави, розуміння жанру, розробка композиційної побудови, принципів мізансценування, сценарно-просторового і пластично-динамічного вирішення майбутнього сценічного видовища. У подальшому додаються: розробка макету, ескізів костюмів, принципів світлового оформлення, вироблення способу акторської гри, добір виражальних засобів. Охарактеризовано трактування сценічного твору як мистецького акту, конкретизовано надзавдання, наскрізну дію вистави, уточнено жанрові й стильові особливості, основний і побічний конфлікти драматургії. Виділено вінець режисерського задуму – формування контурів і головних компонентів загального образу спектаклю. Підкреслено умовність, поліфонічність, метафоричність у мистецтві театру, які засобами асоціативного перетворення оформлюють життєвий потік дійсності в художньосценічний образ. Доведено, що задум як узагальнений творчий намір майбутньої вистави надає процесу творення спектаклю певного режисерського формату, визначає напрям пошуку художніх виражальних прийомів, сприяє кристалізуванню її художньо-сценічної цілісності | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Українське музикознавство;46 | |
dc.subject | музичний театр України | uk_UA |
dc.subject | сучасна театральна естетика | uk_UA |
dc.subject | оперна вистава | uk_UA |
dc.subject | режисерський задум | uk_UA |
dc.title | Режисерський задум оперної вистави крізь призму сучасної театральної естетики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/0130-5298.2020.46.234593 | |
dc.identifier.udc | 792.54:782.1 |