Короткий опис(реферат):
Розглядається питання формування диригентської
техніки студентів-бандуристів першого року навчання у закладі вищої
мистецької освіти. Висвітлено мету і завдання освітньої компоненти
«Диригування», окреслено традиційні підходи до навчання та
визначено інноваційність методики «навчатися диригуванню на
практиці» завдяки можливості керувати репетиціями та виступами
базової студентської капели (ансамблю) бандуристів.
Проаналізовано наочно-практичні методи роботи зі студентом над
диригентським жестом та його органікою, а також емоційно-образним
сценічним втіленням музичного твору. Визначено, що на першому році
опанування названої освітньої компоненти викладач в аудиторії
найчастіше використовує пояснювально-ілюстративний метод, як
найбільш дійовий і результативний на цьому етапі навчання.
Обґрунтовано місце освітньої компоненти «Диригування» у формуванні
основних фахових компетентностей майбутніх диригентів оркестру –
ансамблю – капели бандуристів. На основі власного педагогічного
досвіду та авторських методик, окреслено основні засади опанування комплексу теоретичних понять та практичних навичок мистецтва
диригування студентами – бандуристами мистецьких ЗВО першого
року навчання.
Вивчення освітньої компоненти «Диригування» студентами –
бандуристами першого року навчання бакалавратури має бути особисто
зорієнтованим на формування фахових компетентностей та набуття
мистецько-професійної майстерності, що відповідатиме рівню
сучасного диригентського та бандурного виконавства та педагогіки,
задля подальшої успішної професійної самореалізації в умовах високого
рівня конкурентності на ринку праці.