Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гайдук, Марина Іванівна | |
dc.date.accessioned | 2024-12-04T09:31:46Z | |
dc.date.available | 2024-12-04T09:31:46Z | |
dc.date.issued | 2021-10-21 | |
dc.identifier.issn | 0130-5298 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/331 | |
dc.description.abstract | Розглянуто шлях модифікації та емансипації жанрових ознак реквієму. Сформульовано ідейно-філософську сутність цього жанру. Визначено контекст створення Бенджаміном Бріттеном «Sinfonia da Requiem» – через соціальноісторичний, біографічний і творчий чинники. Вказано на відповідні стрес-фактори, що зумовили трагічне образне спрямування твору. Окреслено місце та роль цього опусу в еволюції інструментально-оркестрового стилю композитора. Виявлено специфіку втілення семантичних і конструктивних ознак жанру реквієму в оркестровому творі «Sinfonia da Requiem», для чого проаналізовано засади композиції, драматургії, тематичної і темброво-інструментальної організації симфонії. Виділено ключові групи мотивів і мотивних комплексів, які формують інтонаційну концепцію твору. Виокремлено його інтонаційний лейтматеріал, до якого віднесено остинатність, ламентозність, стрибкоподібний рух (що трансформується у сигнальність) і низхідний рух типу катабасису. Розкрито специфіку монотематичної природи розвитку в циклі. Простежено особливості перетворення інтонаційного лейтматеріалу, у тому числі шляхом жанрових трансформацій. Аргументовано інтонаційний зв’язок тематизму другої частини (програмна назва «Dies іrae») з однойменним середньовічним наспівом. Описано механізми створення особливого пародійного ефекту в другій частині «Sinfonia da Requiem». Досліджено жанрово-інтонаційну природу тематизму симфонії і запропоновано варіанти семантичного тлумачення головних тематичних утворень. Описано природу жанрової складової драматургії твору, в якій простежено три групи витоків: мілітарні (марш і сигнально-фанфарні мотиви), танцювальні (галоп, скерцо та жига) й ліричні (ламенто, пісенність, аріозність, пастораль і колискова). Визначено специфіку генерального жанрово-інтонаційного конфлікту симфонії | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Українське музикознавство;47 | |
dc.subject | «Sinfonia da Requiem» | uk_UA |
dc.subject | творчість Бенджаміна Бріттена | uk_UA |
dc.subject | жанр реквієму | uk_UA |
dc.subject | жанрово-інтонаційна драматургія | uk_UA |
dc.subject | англійська оркестрова музика | uk_UA |
dc.subject | модерністський симфонізм | uk_UA |
dc.subject | музика Другої світової війни | uk_UA |
dc.title | «Sinfonia da requiem» Бенджаміна Бріттена: семантичні та конструктивні ознаки реквієму | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/0130-5298.2021.47.256737 | |
dc.identifier.udc | 781.6:78.082.1:78.071.1(410.1)Бріттен |