Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

«Sinfonia da requiem» Бенджаміна Бріттена: семантичні та конструктивні ознаки реквієму

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гайдук, Марина Іванівна
dc.date.accessioned 2024-12-04T09:31:46Z
dc.date.available 2024-12-04T09:31:46Z
dc.date.issued 2021-10-21
dc.identifier.issn 0130-5298
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/331
dc.description.abstract Розглянуто шлях модифікації та емансипації жанрових ознак реквієму. Сформульовано ідейно-філософську сутність цього жанру. Визначено контекст створення Бенджаміном Бріттеном «Sinfonia da Requiem» – через соціальноісторичний, біографічний і творчий чинники. Вказано на відповідні стрес-фактори, що зумовили трагічне образне спрямування твору. Окреслено місце та роль цього опусу в еволюції інструментально-оркестрового стилю композитора. Виявлено специфіку втілення семантичних і конструктивних ознак жанру реквієму в оркестровому творі «Sinfonia da Requiem», для чого проаналізовано засади композиції, драматургії, тематичної і темброво-інструментальної організації симфонії. Виділено ключові групи мотивів і мотивних комплексів, які формують інтонаційну концепцію твору. Виокремлено його інтонаційний лейтматеріал, до якого віднесено остинатність, ламентозність, стрибкоподібний рух (що трансформується у сигнальність) і низхідний рух типу катабасису. Розкрито специфіку монотематичної природи розвитку в циклі. Простежено особливості перетворення інтонаційного лейтматеріалу, у тому числі шляхом жанрових трансформацій. Аргументовано інтонаційний зв’язок тематизму другої частини (програмна назва «Dies іrae») з однойменним середньовічним наспівом. Описано механізми створення особливого пародійного ефекту в другій частині «Sinfonia da Requiem». Досліджено жанрово-інтонаційну природу тематизму симфонії і запропоновано варіанти семантичного тлумачення головних тематичних утворень. Описано природу жанрової складової драматургії твору, в якій простежено три групи витоків: мілітарні (марш і сигнально-фанфарні мотиви), танцювальні (галоп, скерцо та жига) й ліричні (ламенто, пісенність, аріозність, пастораль і колискова). Визначено специфіку генерального жанрово-інтонаційного конфлікту симфонії uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Українське музикознавство;47
dc.subject «Sinfonia da Requiem» uk_UA
dc.subject творчість Бенджаміна Бріттена uk_UA
dc.subject жанр реквієму uk_UA
dc.subject жанрово-інтонаційна драматургія uk_UA
dc.subject англійська оркестрова музика uk_UA
dc.subject модерністський симфонізм uk_UA
dc.subject музика Другої світової війни uk_UA
dc.title «Sinfonia da requiem» Бенджаміна Бріттена: семантичні та конструктивні ознаки реквієму uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/0130-5298.2021.47.256737
dc.identifier.udc 781.6:78.082.1:78.071.1(410.1)Бріттен


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу