Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Художній діалог в українській камерно-інструментальній творчості та його етапні трансформації у ХХ столітті

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хань, Чжан
dc.date.accessioned 2024-12-01T21:03:42Z
dc.date.available 2024-12-01T21:03:42Z
dc.date.issued 2024-06-06
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/329
dc.description.abstract Досліджено прояви художньої діалогу на прикладі камерно-ансамблевої музики українських композиторів ХХ століття. Охарактеризовано художній діалог як віддзеркалення основних векторів розвитку камерної творчості у композиторських пошуках, які вплинули на процеси збагачення та перетворення його виражального поля, а його специфіка сформувала національний характер цього поля. Простежено взаємодію митця з культурно-мистецькими шарами як дієву форму комплексного розуміння процесів музичної творчості у дихотомії «традиція-новаторство». З’ясовано, що вбудовані у композиторський задум, комунікативні особливості художнього діалогу дають можливість окреслити специфіку камерної творчості, її координати культурно-мистецької ідентифікації на кшталт внутрішньої «митець-задум» та зовнішньої «митець-стильовий простір» парадигм. Виявлено закономірності взаємодії митця з різними «художніми полями» та вектори новацій, що впливають на розвиток камерної творчості як складника української музичної культури і сприяють цілісному її розумінню у взаємозумовленості художніх процесів з європейськими мистецькими трендами та світоглядними настановами. Описано цілісність виражального поля камерно-ансамблевої творчості за кількома художньо-діалогічними зрізами, що виявляють її сутність і етапні зміни. Окреслено компоненти композиторського світосприйняття та стильові тенденції часу, які формують уявлення про національну специфіку української камерної музики початку ХХ століття, де риси пізнього романтичного стилю втілено через українську колористику, щедре використання українських інтонаційних та ладогармонічних комплексів, жанрових моделей народної творчості, програмність тощо. Виокремлено дві моделі розвитку камерної творчості на прикладі композиторських шкіл, їхньої професійної та культурно-мистецької атрибуції, а саме: герметично-академічну, пов’язану з впливами М. Лисенка та його послідовників, та новаційну, відкриту до кардинальних жанрово-стильових перетворень у діалогічній взаємозумовленості академічної традиції та експериментальних пошуків, що пов’язана зі школою Б. Лятошинського. Доведено, що художній діалог у комунікації українських митців з новаційними процесами європейського стильового дискурсу дав можливість простежити особливості жанрових трансформацій у камерно-інструментальній творчості другої половини ХХ століття та виокремити їхні засадничі етапи. uk_UA
dc.publisher НМАУ ім. П.І. Чайковського uk_UA
dc.relation.ispartofseries 64;№3
dc.subject художній діалог uk_UA
dc.subject камерно-інструментальна творчість uk_UA
dc.subject взаємодія uk_UA
dc.subject діалогічність uk_UA
dc.subject ансамблеве виконавство uk_UA
dc.subject стиль uk_UA
dc.subject виконавська стилістика uk_UA
dc.title Художній діалог в українській камерно-інструментальній творчості та його етапні трансформації у ХХ столітті uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31318/2414-052X.3(64).2024.313821


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу