Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Касьянова, Олена | |
dc.date.accessioned | 2024-10-18T10:13:01Z | |
dc.date.available | 2024-10-18T10:13:01Z | |
dc.date.issued | 2021-10-21 | |
dc.identifier.issn | 0130-5298 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/277 | |
dc.description.abstract | Розглянуто процес підготовки доктора мистецтва з музичної режисури в контексті інтеграції України у європейський освітній і мистецький простір. Актуальність дослідження – потреба підготовки висококваліфікованих професіоналів в умовах соціокультурних викликів сьогодення, здатних генерувати креативні ідеї у втіленні творчих проєктів, спроможних швидко реагувати на зміни ринку театральних послуг, бути конкурентоспроможними у швидкоплинному часопросторі. Наукова новизна – окреслення концепту формування фахових компетентностей митця у синтезі вітчизняних традицій і зарубіжних новацій з урахуванням специфіки ментального сприйняття творів українським глядачем. Мета розвідки – визначити специфіку інтегративної освітньо-творчої підготовки доктора мистецтва з музичної режисури в контексті світових тенденцій розвитку музичного театру. Методологія – застосування комплексного міжгалузевого підходу на основі синтезу системного аналізу (концепт сучасної режисури у новій парадигматиці музичного театру) та структурно-функціонального методу (алгоритм інтегративної підготовки доктора мистецтва у творчій аспірантурі). Основні результати й висновки. Вплив глобалізаційно-інтеграційних процесів позначився на зміні парадигматики музично-театрального мистецтва: у позитивному сенсі – інформаційному обміні досвідом, професійному зростанні митців, застосуванні арттехнологій, спільному вирішенні нагальних проблем; у негативному – домінуванні зарубіжного репертуару над вітчизняним із пріоритетом іншомовного контенту, комерціалізації театру, зміні ціннісних орієнтацій, гедоністичній спрямованості трактувань творів. Чинники впливу на сучасну музичну режисуру полягають у необхідності пошуків засобів виразності для адекватного сприйняття українським глядачем іншомовного тексту, поєднанні естетикоціннісного аспекту з фінансово-економічним контентом вистави, неприпустимості вульгаризованих трактувань творів, опануванні прийомами художньої реконструкції, автентичного, модернового, арттехнологічного вирішення вистав, засвоєнні специфіки танцопери, міжнародних і фестивальних проєктів. Концепт підготовки доктора мистецтва з музичної режисури передбачає творче переосмислення світових інноваційних режисерських практик на вітчизняному ґрунті з урахуванням особливостей української ментальності, культурних традицій, досягнень національних освітньої і мистецької шкіл із поступовою інтеграцією у європейський простір. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Українське музикознавство;47 | |
dc.subject | глобалізаційно-інтеграційні процеси | uk_UA |
dc.subject | художня культура | uk_UA |
dc.subject | музично-театральне мистецтво | uk_UA |
dc.subject | музична режисура | uk_UA |
dc.subject | мистецька освіта | uk_UA |
dc.subject | доктор мистецтва | uk_UA |
dc.title | Концепт підготовки доктора мистецтва з музичної режисури | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/0130-5298.2021.47.256713 | |
dc.identifier.udc | 378.245:7]:[78:792.071.2.027 |