dc.contributor.author |
Трусенко, Софія Григорівна |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-07T07:36:21Z |
|
dc.date.available |
2024-10-07T07:36:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-06-30 |
|
dc.identifier.issn |
0130-5298 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/265 |
|
dc.description.abstract |
Досліджено специфіку жанру обробки української народної пісні у творчості
Ярослава Верещагіна на прикладі вокальних циклів «Дві українські гаївки» та «Дві
українські пісні», які у цій статті проаналізовано вперше. Розглянуто особливості
роботи композитора з фольклорними першоджерелами, а саме жанрами гаївок,
козацьких і стрілецьких пісень. Виявлено детальну роботу митця на рівні прочитання
знакових семантичних аспектів, закладених у вербальному тексті пісень та у сфері
традиції їх побутування. Сформовано основні принципи об’єднання Я. Верещагіним
пісень у цикли. У процесі компаративного аналізу вказаних обробок на рівні
композиційної стилістики встановлено ознаки пізньоромантичного й
постромантичного стильового забарвлення, яке засвідчує спорідненість музичної
мови композитора з лексикою західноєвропейських і вітчизняних композиторів кінця
XIX – середини XX столітть |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Українське музикознавство;49 |
|
dc.subject |
творчість Я. Верещагіна |
uk_UA |
dc.subject |
вокальні цикли Я. Верещагіна |
uk_UA |
dc.subject |
обробки народних пісень |
uk_UA |
dc.subject |
вокальний цикл «Дві українські гаївки» Я. Верещагіна |
uk_UA |
dc.subject |
вокальний цикл «Дві українські пісні» Я. Верещагіна |
uk_UA |
dc.title |
Специфіка обробок народних пісень у вокальних циклах Ярослава Верещагіна |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/0130-5298.2023.49.298986 |
|
dc.identifier.udc |
78.083.82:784.4]:78.071.1Верещагін_Я.](477)(045) |
|