dc.contributor.author |
Миленька, Галина |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-01T13:14:27Z |
|
dc.date.available |
2024-10-01T13:14:27Z |
|
dc.date.issued |
2024-03-28 |
|
dc.identifier.issn |
2414-052X |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/255 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто інтерпретаційний потенціал п’єси Крістофера Марло «Трагічна історія доктора Фауста», презентований у сценічних версіях сучасної режисури Великої Британії. Проаналізовано найбільш неординарні, як з позиції тлумачення драматургічного тексту, так і застосування засобів сценічної виразності, режисерські моделі, що дозволило виявити тенденцію відмови сучасної англійської режисури від сценічного втілення класичної драматургії як ілюстрації авторського тексту й відтворення закладених у п’єсі смислів. Здійснено аналіз режисерських прочитань сюжету про доктора Фауста Крістофера Марло. Встановлено, що театр ХХІ століття сміливо відкриває для себе необмежений простір для інтерпретації класичної драматургії — від неочікуваного алюзійного кодування до конструювання «нового значення», породженого свідомістю митця. Доведено, що відкриття такого необмеженого простору для інтерпретації класичної драматургії ще у кінці ХХ століття не могло навіть бути передбачено. Здійснено звернення для осмислення ускладнених змістовно-смислових варіантів режисерської інтерпретації до теоретичних міркувань Ганса-Георга Гадамера, Ролана Барта, Умберто Еко, які надали обґрунтування«відкритого» для численних варіантів тлумачення драматургічного тексту. Підтверджено дієздатність методології праць зазначених філософів, а також досліджень сучасних українських науковців Олени Оніщенко і Мар’яни Шаповал, завдяки якій здійснено режисерські інтерпретації у театрі Великої Британії ХХІ століття. Описано ці сценічні експерименти у річищі загального руху їх філософсько-естетичних ідей. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
НМАУ ім. П.І. Чайковського |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
62;№1 |
|
dc.subject |
сценічне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
інтерпретація |
uk_UA |
dc.subject |
режисерська інтерпретація |
uk_UA |
dc.subject |
трагедія Крістофера Марло «Фауст» |
uk_UA |
dc.subject |
драматургія |
uk_UA |
dc.subject |
театр Великої Британії ХХІ століття |
uk_UA |
dc.title |
Історія доктора Фауста на сцені європейського театру ХХ століття: потенціал відкритої інтерпретації (англійська модель) |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/2414-052X.1(62).2024.304963 |
|
dc.identifier.udc |
792 (4)»20»:[821.111Мар7Тра+821.112.2ГетФау](045) |
|