Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Становлення принципів оперного виконавства в контексті ґенези української вокальної школи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Колесник, Євдокія
dc.contributor.author Кочерга, Анатолій
dc.contributor.author Kolesnyk, Evdokia
dc.contributor.author Kocherga, Anatoly
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:54:13Z
dc.date.available 2025-08-28T10:54:13Z
dc.date.issued 2023-06-30
dc.identifier.citation КОЛЕСНИК, Є., & КОЧЕРГА, А. (2023). Становлення принципів оперного виконавства в контексті ґенези української вокальної школи. uk_UA
dc.identifier.issn 2414-052X
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/922
dc.description.abstract Розглянуто процес становлення основних принципів оперного виконавства сьогодення як феномену еволюційного розвитку української вокальної школи в умовах генези європейської музичної культури. Обґрунтовано актуальність пошуку інтегративних підходів до різних вокальних систем з можливістю їх поступового зближення й асиміляції. Окреслено необхідність творчого переосмислення українських традицій і зарубіжних новацій в аспекті їх органічного синтезу при підготовці оперного співака в реаліях сьогодення. Досліджено витоки і становлення базових основ вокального мистецтва з набуттям характерних ознак на різних етапах історичного розвитку європейської музичної культури. З’ясовано джерела формування національної вокальної школи; специфіка української традиції фольклорного, церковного та світського співу; їх відлуння та прояви у вітчизняних оперних творах. Проаналізовано процес формування української системи оперного виконавства зі встановленням певних етапів її розвитку й надбанням специфічних властивостей. Визначено концептуальні прийоми виховання оперного співака в контексті специфіки української вокальної школи. Приділено увагу знаковим аспектам методології викладання оперного співу, сформованим у творчій взаємодії вітчизняної та західноєвропейських вокальних систем. Виявлено особливості змістовного наповнення процесу формування професійних якостей оперного співака в умовах міжкультурних зв’язків українського та зарубіжного музичного театру. Спрогнозовано перспективи подальших наукових розвідок проблеми оптимізації національної та космополітичної складових у вокальній підготовці оперних виконавців uk_UA
dc.description.abstract The process of formation of the main principles in opera performance, which is embodied in today's life, is considered from the point of view of the phenomenon of the evolutionary development that was going on in Ukrainian vocal school taking into account the conditions of the genesis of European musical culture. The relevance of this search is justified through integrative approaches to various vocal systems with the possibility of their gradual convergence and assimilation.It is necessary to creatively rethink Ukrainian traditions and foreign innovations in the aspect of their organic synthesis when training an opera singer in today's realities. The researched origins and formation of the basic foundations of vocal art prove that it acquired characteristic features at various stages of the historical development of European musical culture. The author clearly cites the contributing sources to formation of the national vocal school. The article indicates the specifics of the Ukrainian tradition of folk, church and secular singing, as well as their echoes and manifestations in home-bred opera works.The author analyzed the process of formation of the Ukrainian system of opera performance with the establishment of certain stages of its development and the acquisition of specific properties. Conceptual methods of training an opera singer are considered in the context of the specifics of the Ukrainian vocal school. Attention is paid to significant aspects of the methodology of teaching opera singing, which is based on the creative interaction of domestic and Western European vocal systems. Considerable considerations are involved in highlighting the features of the meaningful content of the process of forming the professional qualities of an opera singer, which is formed in the conditions of intercultural ties of Ukrainian and foreign musical theater. Certain prospects for further scientific research are outlined in order to identify problems related to the optimization of the national and cosmopolitan components in the vocal training of opera performers. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського uk_UA
dc.relation.ispartofseries Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського;2(59)
dc.subject генеза європейської музичної культури uk_UA
dc.subject формування національних вокальних шкіл uk_UA
dc.subject становлення українського оперного виконавства uk_UA
dc.subject методологія підготовки оперного співака uk_UA
dc.subject the genesis of European musical culture uk_UA
dc.subject the formation of national vocal schools uk_UA
dc.subject the formation of ukrainian opera performance uk_UA
dc.subject the methodology of training an opera singer uk_UA
dc.title Становлення принципів оперного виконавства в контексті ґенези української вокальної школи uk_UA
dc.title.alternative Opera performance principles and their definition in the context of the ukrainian vocal schoolgenesis uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2414-052X.2(59).2023.295425
dc.identifier.udc 784.03:[378.091.33:[782.1:78.071.2]]](477)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу