Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Назимчук, Дарія Анатоліївна | |
dc.date.accessioned | 2025-08-28T10:14:59Z | |
dc.date.available | 2025-08-28T10:14:59Z | |
dc.date.issued | 2024-11-28 | |
dc.identifier.issn | 2522-4204 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/880 | |
dc.description.abstract | На прикладі творів «Севільський цирульник» Героміно Гіменеса та Мануеля Ньєто, «Дует з Африканки» Мануеля Фернандеса Кабальєро та «La Golfemia» Луіса Арнедо, написаних у першій половині XX століття, розглянуто вплив класичної опери на традиційний музично-театральний жанр Іспанії — сарсуелу. Систематизовано відомості про жанровий стиль сарсуели та його історичні відмінності — zarzuela chico та zarzuela grande (малу та велику сарсуелу). Встановлено, що аналізовані твори належать до жанрового різновиду малої сарсуели, рисами якої є: 1) одна дія з чотирьох — десяти музичних номерів; 2) невелика кількість персонажів; 3) використання сюжетів повсякденного життя, переважно комедійних; 4) опора на популярні музичні інтонації; 5) кількісна перевага розмовного тексту над вокальними номерами. Встановлено, що в сюжетах та музичному тексті аналізованих сарсуел наявні запозичення з італійських та французьких опер. Музичний текст відомих оперних творів присутній у сарсуелах у формі алюзій та цитат, масштаби яких коливаються від коротких фраз до великих структурно завершених епізодів. У словесному тексті сарсуел містяться посилання на ті чи інші опери чи згадки про них, використовуються впізнавані імена героїв, сюжетні ситуації. Встановлено, що музичні елементи європейської оперної класики в сарсуелах відтворюються на двох рівнях: композиторському (композиційні, мелодико-ритмічні, ладогармонічні кліше класичних опер) та виконавському (переважає манера бельканто з розмаїттям колоратур). Встановлено, що використання сюжетних та музичних запозичень з класичних опер у сарсуелах пов’язується із посиленням комедійного начала, зниженням драматичного напруження першоджерела. Включення запозиченого матеріалу у новий, переважно знижений за змістом контекст трактується як пародія, що є проявом притаманної іспанському світогляду карнавальної культури. В широкому смислі сарсуела є пародією на класичну оперу, в сарсуелі висміюється некритичне сприйняття оперних творів в іспанському суспільстві | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник;140 | |
dc.subject | історія опери | uk_UA |
dc.subject | європейська опера кінця XIX початку XX століття | uk_UA |
dc.subject | іспанська сарсуела | uk_UA |
dc.subject | пародія | uk_UA |
dc.subject | музичний театр | uk_UA |
dc.subject | жанрова еволюція | uk_UA |
dc.subject | жанровий стиль | uk_UA |
dc.title | Європейська оперна класика у дзеркалі іспанської сарсуели | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.140.318653 | |
dc.identifier.udc | 7.036:782.08:792.54(460)(045) |