Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Рецепція дебюссізму в історії європейського музичного модернізму на прикладі нотної збірки («Tombeau de Claude Debussy»)

Show simple item record

dc.contributor.author Деоба, Сергій Андрійович
dc.date.accessioned 2025-08-28T10:09:49Z
dc.date.available 2025-08-28T10:09:49Z
dc.date.issued 2024-02-29
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/874
dc.description.abstract Розглянуто історію створення меморіальної нотної збірки «Tombeau de Claude Debussy» та її роль в контексті модерністських естетичних тенденцій початку ХХ століття. Подано дефініцію поняття дебюссізму. Розкрито композиторські технологічні риси дебюссізму як модерністського персонально-стильового феномену у творах авторів зазначеної збірки. З метою простеження векторів поширення впливу творчості К. Дебюссі феномен дебюссізму сепаровано на два періоди: прижиттєвий та посмертний. Окреслено дефініцію поняття рецепція. Простежено функціонування цього поняття в різних сферах гуманітаристики, зокрема філології та літературознавства. Оглянуто та виокремлено базові вітчизняні наукові джерела, присвячені проблемі рецепції. Розширено та доповнено уявлення щодо музичної рецепції шляхом введення додаткових складників комунікаційного процесу учасників рецепції: «композитор — твір — інший композитор — новий твір — слухач». З’ясовано передумови, ознаки рецепції, а також виявлено характерні соціальні події, що є рушіями композиторської рецепції. Виявлено і деталізовано коло послідовників творчого методу К. Дебюссі. Простежено шляхи прямого та опосередкованого впливу К. Дебюссі на творчість композиторів-модерністів першої третини ХХ століття. Оглянуто коротку історію особистих взаємин К. Дебюссі з авторами проаналізованих п’єс. Диференційовано рецептивні композиторські прийоми за ступенем перевтілення стильових маркерів К. Дебюссі. Проаналізовано вибрані мініатюри з нотної збірки «Tombeau de Claude Debussy» в аспекті виявлення ознак рецепції дебюссізму. Доведено образні та композиторські технологічні рецептивні зв'язки П. Дюка і Ф. Шмітта з К. Дебюссі. Вдосконалено погляд на стильові засади творчості К. Дебюссі, що стали джерелом рецепції для композиторів-модерністів uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;139
dc.subject музика ХХ століття uk_UA
dc.subject музичний модернізм uk_UA
dc.subject творчість Клода Дебюсс uk_UA
dc.subject дебюссізм uk_UA
dc.subject рецепція uk_UA
dc.subject модерністські композиторські технології uk_UA
dc.subject меморіальний твір uk_UA
dc.title Рецепція дебюссізму в історії європейського музичного модернізму на прикладі нотної збірки («Tombeau de Claude Debussy») uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.139.301136
dc.identifier.udc 78.036"19"(4):78.071.1(44)Дебюссі](045)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account