Короткий опис(реферат):
Розглянуто історію створення меморіальної нотної збірки «Tombeau de Claude
Debussy» та її роль в контексті модерністських естетичних тенденцій початку ХХ століття.
Подано дефініцію поняття дебюссізму. Розкрито композиторські технологічні риси дебюссізму як модерністського персонально-стильового феномену у творах авторів зазначеної збірки. З метою простеження векторів поширення впливу творчості К. Дебюссі феномен дебюссізму сепаровано на два періоди: прижиттєвий та посмертний. Окреслено дефініцію поняття
рецепція. Простежено функціонування цього поняття в різних сферах гуманітаристики, зокрема філології та літературознавства. Оглянуто та виокремлено базові вітчизняні наукові
джерела, присвячені проблемі рецепції. Розширено та доповнено уявлення щодо музичної
рецепції шляхом введення додаткових складників комунікаційного процесу учасників рецепції: «композитор — твір — інший композитор — новий твір — слухач». З’ясовано передумови, ознаки рецепції, а також виявлено характерні соціальні події, що є рушіями композиторської рецепції. Виявлено і деталізовано коло послідовників творчого методу К. Дебюссі.
Простежено шляхи прямого та опосередкованого впливу К. Дебюссі на творчість композиторів-модерністів першої третини ХХ століття. Оглянуто коротку історію особистих взаємин
К. Дебюссі з авторами проаналізованих п’єс. Диференційовано рецептивні композиторські
прийоми за ступенем перевтілення стильових маркерів К. Дебюссі. Проаналізовано вибрані
мініатюри з нотної збірки «Tombeau de Claude Debussy» в аспекті виявлення ознак рецепції
дебюссізму. Доведено образні та композиторські технологічні рецептивні зв'язки П. Дюка і
Ф. Шмітта з К. Дебюссі. Вдосконалено погляд на стильові засади творчості К. Дебюссі, що
стали джерелом рецепції для композиторів-модерністів