dc.contributor.author |
Приходько, Анна Володимирівна |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-28T10:07:19Z |
|
dc.date.available |
2025-08-28T10:07:19Z |
|
dc.date.issued |
2024-11-28 |
|
dc.identifier.issn |
2522-4204 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/869 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто специфіку втілення просторових композиційно-технічних принципів та
особливостей реалізації одного із знакових експериментів у площині електроакустичного та
аудіовізуального синтезу — проєкту «ЗвукоІзоляція» (2011/2012 рр.). Окреслено особливості
рецепції музично-просторових перформативних дійств. Відтворено умови реалізації проєкту
в технічному (у просторових диспозиціях суб’єктів та об’єктів музичного процесу) та концепційному модусах. Диференційовано мультимедійні мистецькі проєкти/твори, засновані на
аудіальній та візуальній модальностях сприйняття. Розкрито значимість концептуального
синтезу та його вплив на рецепцію аудіальновізуальних інтеракцій. Обґрунтовано, що складові синтетичного проєкту як цілісного твору вступають в діалогічні відношення один з одним, в залежності від яких формуються моделі аудіовізуальної комунікації. Вони створюють
принципово нове концепційне поле, що в ряді випадків може виступати механізмом руйнування стереотипів художнього мислення. Доведено, що розширення меж академічного середовища або повний вихід із нього (у проєкті 2012 р.) формує новий тип естетичної диспозиції. Діалог з простором здійснюється як дія (мистецький жест), спрямована на розширення
моделей сприйняття мистецького висловлювання, завдяки чому відбувається розширення
меж горизонту слухацьких очікувань. Як результат проведеного дослідження виявлено, що
просторові рішення в організації аудіовізуальних проєктів відкривають нові можливості та
ряд складнощів у реалізації. З’ясовано, що просторові характеристики звукової складової
твору залежать не лише від властивостей, притаманних тому чи іншому музичному інструменту або запису, але й від специфіки розташування у просторі та самого простору, який
може бути наповненим специфічними символами та додатково створювати різноманітні смисли й алюзії. Аудіовізуальний синтез по відношенню до музичного мистецтва створює нові
перспективи для багатопланової роботи з аудіальним та візуальним матеріалом |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник;140 |
|
dc.subject |
музика ХХІ століття |
uk_UA |
dc.subject |
просторова музика |
uk_UA |
dc.subject |
електроакустична музика |
uk_UA |
dc.subject |
діяльність Ensemble Nostri Temporis |
uk_UA |
dc.subject |
рецепція |
uk_UA |
dc.subject |
композиторські техніки |
uk_UA |
dc.subject |
аудіовізуальні проєкти |
uk_UA |
dc.title |
Аудіовізуальний проєкт "Звукоізоляція": специфіка втілення концепційних та просторових композиційно-технічних принципів |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/2522-4190.2024.140.318678 |
|
dc.identifier.udc |
78.036:780.8:780.653.1:78.02(477)(045) |
|