Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сюта, Богдан Омелянович | |
dc.date.accessioned | 2025-07-21T15:23:24Z | |
dc.date.available | 2025-07-21T15:23:24Z | |
dc.date.issued | 2024-02-29 | |
dc.identifier.issn | 2522-4190 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/863 | |
dc.description.abstract | Досліджено питання трансформації змістів як вияву прецедентної природи музичних творів. Доведено, що змінювання змістів здебільшого є наслідком багатьох причин. До таких передусім належать: 1) складність використаних у творі мовно-виразових засобів; 2) недостатня культурна компетентність та непоінформованість реципієнта; 3) наставлення на доступність для реципієнта базових змістів і зрозумілість значень при сприйманні мистецьких творів; 4) поверхова ознайомленість реципієнта з ідейно-художнім змістом і «приблизне» його усвідомлення; 5) цілеспрямований вплив на реципієнта чинників ідеологічного впливу. На матеріалі пісні «Гімн /Вічний революціонер/» І. Франка — М. Лисенка детально схарактеризовано статус актуалізовуваних при сприйманні твору прецедентних феноменів — імен, ситуацій, текстів. Із цією метою залучено низку джерелознавчих, історичних, суспільно-світоглядних та семантичних дискурсів міждисциплінарного і кроскультурного характеру. Продемонстровано важливість урахування трансформації змістів у результаті історичних та соціокультурних змін, доведено необхідність коригування процесів змістоутворення з огляду на такі трансформації. Показано також вплив на сприймання творів мимовільних хибних уявлень про ті чи інші історичні реалії соціокультурного характеру («Вічний революціонер» якимсь чином дотичний до жовтневого перевороту в росії; «вершини і низини» — елементи гірського пейзажу Карпат; Іван Франко був атеїстом; вислів «Вічний революціонер» належить І. Франкові; Дух є емоційно маркованим настроєм певних груп людей, а не вищою божественною силою, що походить від Ісуса і св. Трійці і ін.). Доведено дієві можливості музично-виразових засобів підсилювати / послаблювати міру емотивного насичення значень, змінювати та переформатовувати їх, виводячи на перший план первісні прецеденти | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Науковий вісник;139 | |
dc.subject | змістоутворення | uk_UA |
dc.subject | трансформація змістів | uk_UA |
dc.subject | значення | uk_UA |
dc.subject | топік | uk_UA |
dc.subject | прецедентний феномен | uk_UA |
dc.subject | українська пісня | uk_UA |
dc.subject | гімн | uk_UA |
dc.subject | хор | uk_UA |
dc.subject | мовно-виразові засоби | uk_UA |
dc.subject | культурна компетентність | uk_UA |
dc.subject | рецепція | uk_UA |
dc.title | Трансформація змістів у музичних творах як феномен актуалізації явища прецедентності ("Гімн /Вічний революціонер") Івана Франка - Миколи Лисенка | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.139.300953 | |
dc.identifier.udc | 78.072:78.071.1[Лисенко](477)(045) |