Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Репрезентації італійської культури та мистетцва в Одесі в умовах політики романізації (1941-1944 рр.)

Show simple item record

dc.contributor.author Бацак, Костянтин Юрійович
dc.date.accessioned 2025-07-21T15:18:20Z
dc.date.available 2025-07-21T15:18:20Z
dc.date.issued 2024-02-29
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/857
dc.description.abstract Досліджено маловідомі аспекти культурно-мистецького життя Одеси у період румунської окупації 1941–1944 років, коли місто функціонувало як адміністративний центр Губернаторства Трансністрія. Зокрема, виявлено й описано форми репрезентації італійської культури і мистецтва в контексті здійснення політики романізації. Доведено, що ця політика, будучи складовою процесів румунізації, реалізовувалася окупаційною владою виключно в галузі культури з метою пропаганди «європейських цінностей», «нової європейської культури», яку репрезентували нацистська Німеччина, фашистська Італія та королівська Румунія. Виявлено, що політика романізації впроваджувалася із залученням Італійського королівського бюро, згодом Італійського інституту культури в Одесі, шляхом популяризації італійської мови і культури, кінематографу, образотворчого та музичного мистецтва. Показано, що соціальною групою, на яку була спрямована означена політика, була місцева інтелігенція, в тому числі етнічні італійці та їхні нащадки, котрі вижили в умовах сталінських репресій. На практиці ця політика знаходила втілення у формуванні експозиції Одеського художнього музею, репертуару Одеського театру опери і балету, в розгортанні діяльності курсів італійської мови та культури, демонстрації італійських художніх фільмів і кіножурналів, запрошенні для виступів на місцевій сцені, викладацької діяльності в консерваторії італійських співаків та музикантів. На основі публікацій у міській окупаційній пресі та щоденникових записів сучасників показано вплив представників італійського музичного середовища на культурне життя окупованої Одеси, зокрема висвітлено сценічну діяльність у місті всесвітньовідомого тенора Тіто Скіпа, співачки і кіноакторки Катеріни Боратто, диригента Молінарі Франческо Праделлі, віолончеліста Антоніо Янігро, арфіста Луїджі Маджістретті, концертну практику та педагогічні спроби скрипаля Карло Феліче Чілларіо uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;139
dc.subject політика романізації uk_UA
dc.subject Італійське королівське бюро в Одесі uk_UA
dc.subject Італійський інститут культури в Одесі uk_UA
dc.subject італійські оперні співаки uk_UA
dc.subject італійські музиканти uk_UA
dc.subject італійський оперний репертуар uk_UA
dc.subject музичний театр фашистської Італії uk_UA
dc.title Репрезентації італійської культури та мистетцва в Одесі в умовах політики романізації (1941-1944 рр.) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.139.301123
dc.identifier.udc 008(450):008(477.74-25-651.2:492-651.1)”1941/1944”](045)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account