Короткий опис(реферат):
Мета наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту – виявити можливість асоціативного взаємозв’язку українського «запльонтаного» живопису та сучасного хорового мистецтва на основі національної тематики. У ході роботи встановлено мистецькі паралелі у висвітленні образів України між творами сучасних композиторів, зокрема Ганни Гаврилець, Валентина Сильвестрова, Вікторії Польової, та картинами геніального художника сучасності Івана Марчука.
У першому розділі досліджено проблему образного осмислення дійсності, на основі якої окреслено поняття художнього образу, його роль у мистецтві як форми художнього мислення.
Розглянуто образність сприйняття як одну з найважливіших ознак українського менталітету. Окреслено особливості національної ментальності, яка закладає основу світовідчуття митця – композитора чи живописця і впливає на формування національного стилю, який, базуючись на міцному підґрунті традицій, по-різному виявляє себе в різні історичні епохи. Виявлено питомі риси української ментальності у проєкції на художню образність творів українських митців.
Окреслено узагальнену характеристику особистісного феномену митця та визначено його роль у сучасній культурі, висвітлено поняття творчості, творчого процесу, його природи та формування творчих здібностей. Розглянуто обдарованість, талант та геніальність як вищий прояв розвитку мистецьких здібностей.
Здійснено огляд наукових підходів щодо визначення структури художньо-творчого процесу від зародження задуму і до реального його втілення в музичних творах і картинах та виокремлено спільні й відмінні риси у процесі їх творення.
У другому розділі вперше на науковому рівні здійснено аналіз життєвого й творчого шляху живописного генія сучасності Івана Марчука із застосуванням біографічного, аналітичного та інших методів дослідження. Наведено висловлювання митця, які характеризують його особистість, бажання творити, самовдосконалюватися, бути особливим, неординарним та неоднозначним у судженнях та самовираженні. Висвітлено унікальну техніку живописного письма – «пльонтанізм», що є своєрідною візитівкою художника у всьому світі.
Розглянуто хорову творчість сучасних українських композиторів Ганни Гаврилець, Валентина Сильвестрова, Вікторії Польової, особливості їхніх індивідуальних стилів та окреслено національно-духовні образи, які стали об’єднавчим аспек- том між творами визнаних майстрів живопису та музики. Виявлено образно-художні асоціації, що дають змогу використовувати митецькі твори у постановці музичного-художнього дійства.