Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Чорний, Олександр Станіславович | |
dc.date.accessioned | 2025-06-02T09:14:03Z | |
dc.date.available | 2025-06-02T09:14:03Z | |
dc.date.issued | 2024-11-28 | |
dc.identifier.issn | 2522-4190 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/752 | |
dc.description.abstract | Розглянуто твір Георга Фрідріха Гааса Tria ex Uno як приклад динамічної системи, в якій взаємодіють композиторські практики музики Ренесансу та сучасності. Досліджені та класифіковані авторські методи часопросторової організації, а також естетичні та ідеологічні маркери Георга Фрідріха Гааса в роботі над історичним матеріалом — месою “L’homme armé super voces musicales” Жоскена Депре. Дослідження спирається на методи комплексного аналізу для визначення елементів взаємодії з оригінальним матеріалом та його композиторською переробкою, в ході якого висвітлено звукозображальні ресурси, техніки композиції, сутність спектральної та мікротонової системи Гааса на практиці. Розглянуто декілька типів мікротонових систем, які використовує Гаас, зокрема особливості звуковисотної організації Just Intonation, а також авторські прийоми роботи над простором та психологічним сприйняттям виконавців та слухачів. Серед них: «метод сповільненої зйомки», який деталізує динамічні та звуковисотні взаємодії; «метод биття», який реалізовує мікродинаміку звуку, та метод багатопараметрового «розщеплення» матеріалу, за яким Гаас працює з формою, а також досягає рухливості динаміки та звуковисотності. Наведено власні міркування композитора про процес створення та порівняння його поглядів з дослідженнями інших науковців. Перспективи подальших досліджень ґрунтуються на виявленні інших запозичень в сучасній музиці та вивченні їх властивостей та процесів інтертекстуальних взаємодій, а також аналізу композиторських методів і стратегій, які використовують сучасні композитори | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | камерна музика Георга Фрідріха Гааса | uk_UA |
dc.subject | музика Ренесансу | uk_UA |
dc.subject | меса Жоскена Депре | uk_UA |
dc.subject | розщеплення | uk_UA |
dc.subject | контрафактура | uk_UA |
dc.subject | спектралізація | uk_UA |
dc.subject | мікротоновість | uk_UA |
dc.subject | новітні композиторські техніки | uk_UA |
dc.title | Меса Жоскена Депре в музиці Георга Фрідріха Гааса: динаміка минулого як модель сьогодення | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2522-4190.2024.140.318639 | |
dc.identifier.udc | 784.3:783.21:78.071.1:781.6(436)(045) |