Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Меса Жоскена Депре в музиці Георга Фрідріха Гааса: динаміка минулого як модель сьогодення

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чорний, Олександр Станіславович
dc.date.accessioned 2025-06-02T09:14:03Z
dc.date.available 2025-06-02T09:14:03Z
dc.date.issued 2024-11-28
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/752
dc.description.abstract Розглянуто твір Георга Фрідріха Гааса Tria ex Uno як приклад динамічної системи, в якій взаємодіють композиторські практики музики Ренесансу та сучасності. Досліджені та класифіковані авторські методи часопросторової організації, а також естетичні та ідеологічні маркери Георга Фрідріха Гааса в роботі над історичним матеріалом — месою “L’homme armé super voces musicales” Жоскена Депре. Дослідження спирається на методи комплексного аналізу для визначення елементів взаємодії з оригінальним матеріалом та його композиторською переробкою, в ході якого висвітлено звукозображальні ресурси, техніки композиції, сутність спектральної та мікротонової системи Гааса на практиці. Розглянуто декілька типів мікротонових систем, які використовує Гаас, зокрема особливості звуковисотної організації Just Intonation, а також авторські прийоми роботи над простором та психологічним сприйняттям виконавців та слухачів. Серед них: «метод сповільненої зйомки», який деталізує динамічні та звуковисотні взаємодії; «метод биття», який реалізовує мікродинаміку звуку, та метод багатопараметрового «розщеплення» матеріалу, за яким Гаас працює з формою, а також досягає рухливості динаміки та звуковисотності. Наведено власні міркування композитора про процес створення та порівняння його поглядів з дослідженнями інших науковців. Перспективи подальших досліджень ґрунтуються на виявленні інших запозичень в сучасній музиці та вивченні їх властивостей та процесів інтертекстуальних взаємодій, а також аналізу композиторських методів і стратегій, які використовують сучасні композитори uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject камерна музика Георга Фрідріха Гааса uk_UA
dc.subject музика Ренесансу uk_UA
dc.subject меса Жоскена Депре uk_UA
dc.subject розщеплення uk_UA
dc.subject контрафактура uk_UA
dc.subject спектралізація uk_UA
dc.subject мікротоновість uk_UA
dc.subject новітні композиторські техніки uk_UA
dc.title Меса Жоскена Депре в музиці Георга Фрідріха Гааса: динаміка минулого як модель сьогодення uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.140.318639
dc.identifier.udc 784.3:783.21:78.071.1:781.6(436)(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу