Серед методів і прийомів, якими користується вокальна педагогіка у вихованні та розвитку голосу співака, можна виділити такі, які інтуїтивно
організують діяльність голосового апарату, і ті, що діють через сферу усвідомлення. До сфери свідомого можна віднести вплив словом. А до способів,
які діють на організацію голосового апарату, в основному інтуїтивно, без активного залучення свідомості, можна віднести вплив за допомогою музичного
матеріалу, а також фонетичний метод і показ голосом.
Слуховий досвід, звукове середовище визначають запас музичних вражень,
а також інтуїтивно знайдених голосових прийомів для їх втілення. У цьому
співакові в першу чергу допомагають вправи і вокалізи, які супроводжують
його протягом усього творчого життя. Вони є основним засобом набуття
навичок, що сприяють подоланню різних труднощів. Саме у вправах особливо
ефективно протікає повторення необхідного виду дії з метою її удосконалення. Відсутність у вокалізі слів дає можливість повністю зосередитися на наявних в ньому елементах техніки.
Усвідомлене і неусвідомлене (інтуїтивне) своєрідно поєднуються в кожному
способі впливу на голосовий апарат, і педагог повинен чітко знати, як їх використати для найбільш ефективного розвитку співака і його голосу. Тільки в їх єдності обумовлюється установка на подальші успіхи у педагогічній і виконавській діяльності.
Among the methods and techniques used by vocal pedagogy in the education and
development of the singer’s voice, we can distinguish those that intuitively organize the activities of the vocal apparatus, and those that operate through the sphere of
awareness. The sphere of consciousness can include the infl uence of words. And
the methods that affect the organization of the vocal apparatus, mostly intuitively,
without the active involvement of consciousness, include the infl uence of musical
material, as well as the phonetic method and voice display.
Auditory experience, sound environment determine the stock of musical
impressions, as well as intuitively found vocal techniques for their implementation.
This singer is primarily helped by exercises and vocals, which accompany him
throughout his creative life. They are the main means of acquiring skills that help
to overcome various diffi culties. It is in the exercises that the repetition of the
necessary type of action in order to improve it is especially effective. The absence
of words in the vocals makes it possible to fully focus on the existing elements of
technology.
The conscious and the unconscious (intuitive) are uniquely combined in each
way of infl uencing the vocal apparatus, and the teacher must clearly know how to
use them for the most effective development of the singer and his voice. Only in their
unity the installation on the further successes in pedagogical and executive activity
is stipulated.