Репозитарій
Національної музичної академії України
ім. П. І. Чайковського

Концерт для домри з оркестром № 3 Валерія Івка: вектори інтонаційного розвитку та жанрові риси

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Прокопенко, Аліна Іванівна
dc.date.accessioned 2025-04-11T11:09:38Z
dc.date.available 2025-04-11T11:09:38Z
dc.date.issued 2024-11-28
dc.identifier.issn 2522-4190
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/696
dc.description.abstract Здійснено детальний аналіз Концерту № 3 для домри з оркестром видатного українського виконавця, педагога та композитора Валерія Івка. Наголошено, що цей твір підсумовує тривалу роботу митця в концертному жанрі та водночас демонструє ретельну інтонаційнотематичну роботу, показову для його творчого методу загалом. Дію принципу наскрізного інтонаційного розвитку в Концерті простежено на двох рівнях: робота з мікроелементами — мотивами або навіть інтервалами, на які ці мотиви спираються, та повторення або варіювання більш розгорнутих побудов — музичних тем або їх відносно цілісних фрагментів. Докладно розглянуто особливості композиційної організації концертного циклу та кожної з частин. Проаналізовано співвідношення партій домри соло та оркестру, відзначено прагнення до їх рівноправності в драматургічному розгортанні, що дає про себе знати у послідовному дотриманні принципу передачі кожної теми від одного партнера до іншого, у наявності значної кількості суто оркестрових побудов, у частковій диференціації тематизму на оркестровий та сольний. Акцентовано увагу на граничній віртуозності партії домри соло, що передбачає серйозну технічну підготовку соліста та робить майже обов’язковою умовою адекватного виконання володіння технікою інтонованої віртуозності, яку впроваджував у навчальний процес В. Івко. Вказано на втілення в Концерті принципу гри, представленого тут ігровою структурою мозаїки і реалізованого через комбінування інтонаційно-тематичних елементів. Зроблено висновок, що Концерт № 3 став останньою даниною видатного музиканта своєму улюбленому інструменту, він розкрив найбагатший потенціал домри, але водночас і відобразив віртуозність як сенс життя та творчості Майстра uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник;141
dc.subject домрова музика uk_UA
dc.subject жанр сольного концерту uk_UA
dc.subject композиторська творчість Валерія Івка uk_UA
dc.subject Концерт № 3 для домри з оркестром В. Івка uk_UA
dc.subject інтонаційно-тематична драматургія uk_UA
dc.subject принцип інтонованої віртуозності uk_UA
dc.title Концерт для домри з оркестром № 3 Валерія Івка: вектори інтонаційного розвитку та жанрові риси uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2522-4190.2024.141.319205
dc.identifier.udc 780.614.11.082.4:78.09(045)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу