Гітарні твори сучасних українських композиторів розглянуті
в аспекті перетворення старовинних традицій та художніх канонів
різних епох. Апеляція до жанрово-стильових моделей минулого
виявлена у декількох дискурсах – стилізації, присвятах, алюзії, за-
позиченнях текстів, реконструкціях ренесансної, барокової, класи-
чної, романтичної стилістики тощо. У якості знаків ретроспекції
відзначені теми-монограми, цитовані мелодії, атрибутика палацо-
вих церемоніальних танців, циклічні барокові сoncerto grossi, ін-
струментальні сюїти, партити, церковні сонати, лютневі традиції
стародавніх майстрів. На матеріалі гітарного циклу «Присвяти»
Л. Грабовського виявлені алюзійні зв’язки з чаконами Г. Перселла,
аріями Й. С. Баха, експромтами Ф. Шуберта, прелюдіями
Ф. Шопена, хоралами Й. Брамса, сторінками з балетної музики
С. Прокоф’єва. У циклі «Нічне море» М. Шуха акцентовано сти-
льові прикмети імпресіоністського звукопису, поєднані з гармоні-
чним колоритом музики неакадемічної традиції. У партитах
А. Андрушка простежено схожість з композиційним регламентом
старовинних церковних сонат за взірцями скрипкових сонат
Й. С. Баха. Стильовий діалог традицій та сучасності забезпечений
взаємодією поліфонічних прийомів, які сягають доби Бароко, з
лексикою фольклорного походження та гармонічним мисленням
ХХ століття.
Guitar works of contemporary Ukrainian composers are considered in aspects of the implementation of ancient traditions and artistic canons of different epochs. An appeal to genre-style models of the past was found in several discourses - stylizations, dedications, allusions, borrowings of texts, reconstructions of Renaissance, Baroque, classical, romantic stylistics. As signs of retrospection are noted the monograms, cited melodies, paraphernalia of palace ceremonial dances, cyclic baroque concerto grossi, instrumental suites, partitas, church sonatas, lute traditions of ancient masters. On the material of the guitar cycle "Dedications" by L. Grabovsky, are revealed allusions to the chaconnes of G. Purcell, the arias of J. S. Bach, the impromptu of F. Schubert, the preludes of F. Chopin, the chorals of J. Brahms, the pages from the ballet music of S. Prokofiev. The stylistic signs of impressionistic sound, mixed with the harmonic colors of the music of the non-academic tradition are accentuated in the cycle "The Night Sea" by M. Shukh. A similarity with the compositional regulations of the old church sonatas based on the samples of violin sonatas by J. S. Bach is observed in A. Andrushko’s partritas. The style dialogue of traditions and modernity is provided by the interaction of polyphonic techniques coming from the Baroque era, with vocabulary of folklore and harmonious thinking of the twentieth century.