dc.contributor.author |
Тукова, Ірина |
|
dc.contributor.author |
Tukova, Iryna |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-07T12:35:42Z |
|
dc.date.available |
2025-03-07T12:35:42Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.citation |
Тукова Ірина. Музика і природознавство: взаємодія світів в умонастроях епох (XVII – початок ХХІ століття). Харків : Акта, 2021. 456 с. |
uk_UA |
dc.identifier.isbn |
978-966-8917-99-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/649 |
|
dc.description.abstract |
У монографії досліджено взаємозв’язок між академічним музичним мистецтвом і природознавством на рівні умонастрою епохи. На підставі аналізу широкого кола матеріалів, залучення досліджень з історії та теорії музики, мистецтвознавства, історії та філософії науки вибудовано систему аналогій між цими сферами духовно-інтелектуальної діяльності людини. Окрему увагу приділено питанням музичної мови і особливостям її розвитку від початку ХХ століття до сьогодення. Презентовано розуміння способів взаємодії різних типів пізнання світу (наукового та художнього); усвідомлення процесів розвитку музичної мови на сучасному етапі; підходи до періодизації розвитку музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ століття. Як методологічне підґрунтя використано концепцію «умонастрою епохи» Е. Панофські та ідею полішарової будови музичної мови (базис, норма, узус) С. Шипа.
Найважливішими результатами дослідження є: доведення наявності умонастрою певної епохи, що корелює інтелектуально-духовне осягнення та відображення світу людиною; презентація методології аналізу умонастрою епохи, яка в запропонованому контексті розглядається на рівні музики та природознавства, але може бути застосованою й для дослідження взаємодії інших галузей людської діяльності; кореляція системи елементів мовного базису з новаціями авангардоспрямованої композиторської практики; демонстрація єдності періоду від початку ХХ століття до нашого часу в розвитку музичної мови; визначення принципів умонастрою епохи, що характеризують класичний та некласичний етапи; виокремлення певних типових ознак, що є показовими для академічної музичної творчості ХХІ століття. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Акта |
uk_UA |
dc.subject |
академічне музичне мистецтво |
uk_UA |
dc.subject |
природознавство |
uk_UA |
dc.subject |
умонастрій епохи |
uk_UA |
dc.subject |
принципи умонастрою епохи |
uk_UA |
dc.subject |
метод аналогії |
uk_UA |
dc.subject |
музична мова |
uk_UA |
dc.subject |
базис музичної мови |
uk_UA |
dc.subject |
елементи музичної мови |
uk_UA |
dc.title |
Музика і природознавство: взаємодія світів в умонастроях епох (XVII – початок ХХІ століття) |
uk_UA |
dc.type |
Monograph |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
[781+502.2]:165.3"16/201" |
|