Короткий опис(реферат):
Деталізовано інформацію щодо специфіки функціонування театрального мистецтва в Києві кінця XVIII – перших десятиліть ХІХ ст. Висвітлено репертуарні особливості київської сцени тих років. Наголошено на їх відповідності до загальноєвропейських тенденцій, зокрема на популярності драматургічного доробку німецького літератора Августа фон Коцебу. У контексті репертуарних трендів наведено відомості щодо маловідомих зразків репертуару – «Повернення поляків із неволі в 1797 році» Тадеуша Гіздева та «Гелена, або Гайдамаки на Україні» Яна Непомуцена Камінсько- го. Різноманітні аспекти репертуару – жанровий склад, умови побутування, виконавська традиція театральної практики зазначеного періоду – становлять один з актуальних напрямків дослідження в сучасній історіографії музичної культури України. Складність такого дослідження пов’язана з малодоступністю текстів значної частини зразків тогочасного репертуару, а також із практикою створення численних сценічних версій твору – виконавських адаптацій, які нерідко значно відрізнялися від першоджерела. Однією з особливостей сценічного життя того часу можна назвати рівномірне співвідношення музично-драматичних та суто драматичних творів, а іноді й переважання перших у репертуарі колективів, більшість яких не мала чіткої жанрової спеціалізації.