Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ільченко, Петро Іванович | |
dc.date.accessioned | 2025-01-22T13:49:40Z | |
dc.date.available | 2025-01-22T13:49:40Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Ільченко П. Творчі принципи Василя Васильєва – артиста оперети та педагога // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. - 2023. - Вип. 6(1). - С. 19-34 | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/358 | |
dc.description.abstract | Мета – дослідити митецький і педагогічний талант артиста Київського державного театру музичної комедії, заслуженого артиста України Василя Васильєва (Василя Володимировича Васильєва-Гуманика, 1898–1987). Методологія дослідження базується на таких наукових підходах: загальноісторичному (окреслення історико-соціокультурного контексту становлення та розвитку творчої особистості митця); аналітичному (опрацювання історіографічних джерел); методі аналогії (для встановлення відношення схожості творчих підходів) та опитування (збір інформації у формі телефонного інтерв’ю); системному (вивчення творчої діяльності В. Васильєва в єдності виконавської та педагогічної творчості); історико-біографічному (визначення основних етапів діяльності В. Васильєва для послідовності викладення подій). Наукова новизна. Дослідження є першою спробою зібрати, систематизувати, проаналізувати виявлену інформацію про творчо-педагогічну діяльність В. Васильєва й оцінити внесок майстра в розвій українського театрального мистецтва середини ХХ ст. Уперше до наукового обігу введено архівні фотографічні матеріали, що доповнюють розуміння творчого шляху митця. Висновки. Багатогранний талант В. Васильєва став вагомим внеском у розвиток музичного театрального мистецтва ХХ ст. Зібрані та проаналізовані матеріали свідчать про унікальний талант комічного виконавця В. Васильєва, який яскраво проявився у втіленні провідних ролей на сцені Київського державного театру музичної комедії. В. Васильєв був неперевершеним майстром творення реалістичних образів на сцені; методика роботи над роллю передбачала психологічний аналіз ролі, вивчення мотивації психологічного стану героя з визначенням індивідуально-психологічних мотивацій поведінки на сцені. До особливостей виконавської манери можна зарахувати реалістичний підхід до створення сценічних образів, тяжіння до «школи удавання», унікальне органічне поєднання на сцені драматичного, вокально-хореографічного, виконавського таланту, широке використання засобів зовнішньої виразності, здатність до блискавичної імпровізації з партнером, влучне застосування комічно-етюдних прийомів виконання. Протягом десяти років співпраці з навчальною театральною студією при Київському театрі оперети В. Васильєв проявив себе як неординарний педагог. У роботі зі студійцями вдало поєднував методи роботи актора над роллю, характерні як для «школи переживання» та системи К. Станіславського, так і для представників «школи удавання». | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | Київський національний академічний театр оперети | uk_UA |
dc.subject | оперета | uk_UA |
dc.subject | театральна педагогіка | uk_UA |
dc.subject | мистецтво виконання | uk_UA |
dc.subject | Васильєв (Васильєв-Гуманик), Василь | uk_UA |
dc.title | Творчі принципи Василя Васильєва – артиста оперети та педагога | uk_UA |
dc.title.alternative | Creative principles of Vasyl Vasyliev – opereta artist and teacher | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |