Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Жулковський, Богдан | |
dc.date.accessioned | 2024-10-18T10:23:48Z | |
dc.date.available | 2024-10-18T10:23:48Z | |
dc.date.issued | 2023-12-22 | |
dc.identifier.issn | 2414-052X | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/288 | |
dc.description.abstract | Проаналізовано норми Закону України «Про вищу освіту», які стосуються третього (освітньо-творчого) рівня вищої освіти, а також Постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здобуття освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва та навчання в асистентурі-стажуванні». Виокремлено невирішені питання щодо професійних прав докторів мистецтва, зокрема можливості нарахування надбавок у граничному розмірі 15% та отримання вчених звань доцента і професора. Охарактеризовано освітньо-творчі програми, розроблені установчими групами мистецьких закладів вищої освіти, та проєкт стандарту доктора мистецтва, який пройшов фахову й методичну експертизи та наразі перебуває на прикінцевих стадіях погодження. Зауважено, що ці документи знаходяться у стані перманентного пошуку оптимальної моделі існування та щороку переглядаються на засіданнях випускових кафедр і вчених рад за участю внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів. З’ясовано, що науково-педагогічними працівниками мистецьких академій та університетів розроблено низку унікальних авторських курсів для аспірантів та асистентів-стажистів, які корелюють із темами творчих мистецьких проєктів, а також пов’язані з художніми смаками й дослідницькими зацікавленнями їх творчих керівників і наукових консультантів. Підкреслено, що всі здобувачі третього (освітньо-творчого) рівня вищої освіти є вільними у формуванні власної освітньої траєкторії, виборі навчальних дисциплін і тем для наукових досліджень та мистецьких експериментів. Встановлено, що станом на сьогодні в Україні успішно відбулося майже п’ятдесят захистів творчих мистецьких проєктів з музичного мистецтва. Вказано, що тематика творчих проєктів аспірантів є різнобічною, сферичною, панорамною і включає українську та зарубіжну музичні культури давніх епох і постмодерну, питання формотворення й засобів виразності, жанру та стилю, художніх течій та технік, проблеми джерелознавства, герменевтики і семіотики, інтерпретації і виконавства тощо. Анонсовано найближчі захисти мистецьких проєктів зі спеціальностей 021 «Аудіовізуальне мистецтво та виробництво», 026 «Сценічне мистецтво», 022 «Дизайн», 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». Окреслено перспективи досліджень, які пов’язані з акредитаціями освітньо-творчих програм доктора мистецтва та утворенням разових спеціалізованих рад із захисту творчих мистецьких проєктів. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | НМАУ ім. П.І. Чайковського | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 61;№4 | |
dc.subject | доктор мистецтва | uk_UA |
dc.subject | творчий мистецький проєкт | uk_UA |
dc.subject | проєкт стандарту | uk_UA |
dc.subject | освітньо-творча програма | uk_UA |
dc.subject | навчальні дисципліни | uk_UA |
dc.subject | спеціалізована рада | uk_UA |
dc.title | Підготовка здобувачів освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва в Україні (узагальнення досвіду першого п’ятиріччя на прикладі спеціальності 025 «Музичне мистецтво») | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2414-052X.4(61).2023.301190 | |
dc.identifier.udc | 7.072.2:378.22](045) |