dc.contributor.author |
Касьянова, Олена |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-01T13:17:17Z |
|
dc.date.available |
2024-10-01T13:17:17Z |
|
dc.date.issued |
2024-03-28 |
|
dc.identifier.issn |
2414-052X |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/261 |
|
dc.description.abstract |
Досліджено мистецтвознавчі основи камерного співу як виду вокального виконавства. Виявлено його специфіку, стильові та жанрові ознаки, спільне та відмінне з оперним співом. Охарактеризовано освітнє значення камерного співу у фаховій підготовці студентів-вокалістів у закладах вищої музичної освіти. Визначено його навчальну, виховну та розвивальну функції в системі занять з дисциплін камерно-вокального циклу та виконавської практики. Охарактеризовано камерний спів як: мистецький і соціокультурний феномен, який інтегрує різні жанри, стилі й форми вокального виконавства; предмет навчальної та концертно-виконавської діяльності студента, що потребує залучення інтелектуальних, духовних і творчих сил в опануванні вокального репертуару; засіб розвитку музичних здібностей, виконавської майстерності, творчого потенціалу та сценічної культури студента-вокаліста; мету і результат професійного розвитку та самовдосконалення майбутнього співака. Окреслено основні напрями професійного розвитку студентів засобами камерного співу: 1) вокально-технічний (розвиток співацького дихання, розширення робочого діапазону, формування рухливості голосу, покращення його тембрових якостей, удосконалення навичок кантиленного співу тощо); 2) інтелектуальний (розвиток загальної музичної ерудиції та професійного мислення студента, формування здатності до музично-теоретичного й виконавського аналізу вокального твору, уміння визначити ефективні методи роботи над вокальним репертуаром); 3) художньо-творчий (розвиток творчої уяви й образного мислення, емоційної, духовної та естетичної сфер вокальної творчості, необхідних для втілення художнього образу твору й задуму композитора, а також формування творчого іміджу майбутнього співака); 4) сценічно-діяльнісний (реалізація в концертно-виконавській практиці набутого у вокальних класах досвіду, формування у студента-вокаліста навичок творчої комунікації, позитивних емоційнопсихологічних якостей, сценічної майстерності й артистизму). |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
НМАУ ім. П.І. Чайковського |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
62;№1 |
|
dc.subject |
система сценічної виразності Франсуа Дельсарта |
uk_UA |
dc.subject |
система ритмічного виховання Еміля Жака-Далькроза |
uk_UA |
dc.subject |
музично-театральна діяльність Інституту ритму в Хеллерау |
uk_UA |
dc.subject |
Свята (фестивалі) ритмічних ігор |
uk_UA |
dc.subject |
основоположні засади музичної режисури |
uk_UA |
dc.subject |
універсальна (синтезована) підготовка виконавця |
uk_UA |
dc.subject |
мистецька (музична, хореографічна, театральна) освіта |
uk_UA |
dc.title |
Роль інституту ритму Еміля Жака-Далькроза у становленні основоположних засад музичної режисури |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/2414-052X.1(62).2024.304971 |
|
dc.identifier.udc |
378.147:793.32:792.07(045) |
|