dc.contributor.author |
Шевельова, Олександра |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-01T13:15:26Z |
|
dc.date.available |
2024-10-01T13:15:26Z |
|
dc.date.issued |
2024-03-28 |
|
dc.identifier.issn |
2414-052X |
|
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/257 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто вплив глобалізаційно-інтеграційних процесів як наслідок формування єдиної макроцивілізації. Визначено його позитивні прояви: зміцнення взаємозв’язків між країнами, обмін досвідом у застосуванні інноваційних технологій у різних сферах життєдіяльності людства, створення міжнародних об’єднань задля вирішення актуальних проблем світової спільноти. Окреслено негативні прояви цих процесів: домінування транснаціональних над національними інтересами держав; нав’язування уніфікованого способу життя за західним зразком; створення єдиного космополітичного простору без врахування ментальних особливостей певного етносу. Встановлено взаємозв’язок між універсалізацією світу з глобалізаційними процесами в художній культурі, їх вплив на формування нової парадигми музично-театрального мистецтва України. Схарактеризовано позитивні наслідки: реалізація спільних міжнародних проєктів, впровадження інноваційних та мультимедійних технологій у сферу театру, прискорений обмін здобутками знакових постатей між країнами тощо. Виявлено негативні прояви нової парадигми: спроби уніфікації музично-театрального мистецтва; метаморфози функціонального призначення театральних інституцій; зміщення ціннісних орієнтацій в етико-естетичному аспекті діяльності установ; розмиття вікової диференціації репертуару зі створенням вистав для родинного перегляду без урахування особливостей дитячо-юнацького сприйняття. Підкреслено необхідність створення нової моделі репертуарної політики для дітей та юнацтва в музичному театрі України з необхідністю пошуку балансу між збереженням національної ідентичності й переосмисленням західноєвропейських тенденцій. З’ясовано недоліки у втіленні сучасних вистав для означеної аудиторії в музичних театрах України: невідповідність тематичної спрямованості, тривалості, художніх засобів виразності, інтерпретації рішень; наслідування західних зразків без переосмислення та врахування ментальності, психології етносу; заангажованість репертуару переважно одним жанром — мюзиклом. Доведено необхідність протистояння стандартам масової культури в українському мистецькому просторі зі збереженням вітчизняних етико-естетичних, морально-ціннісних орієнтацій в репертуарі загалом та дитячому юнацькому зокрема. Спрогнозовано необхідність міжгалузевого інтеграційного підходу у створенні й сценічній реалізації сучасної моделі вистави для молодшого глядача |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
НМАУ ім. П.І. Чайковського |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
62;№1 |
|
dc.subject |
глобалізація культури |
uk_UA |
dc.subject |
інтеграційні процеси в музично-театральному мистецтві |
uk_UA |
dc.subject |
музичний театр України |
uk_UA |
dc.subject |
дитячо-юнацький репертуар |
uk_UA |
dc.subject |
режисерські експерименти |
uk_UA |
dc.subject |
дитяча опера |
uk_UA |
dc.subject |
мюзикл для родинного перегляду |
uk_UA |
dc.title |
Вплив інституціональних видозмін музичного театру України ХХІ століття на формування дитячо-юнацького репертуару |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
10.31318/2414-052X.1(62).2024.304967 |
|
dc.identifier.udc |
37.091.33-027.22:78.091:792.5”20”(477)(045) |
|