Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Шевельова, Олександра | |
dc.date.accessioned | 2024-10-01T13:15:26Z | |
dc.date.available | 2024-10-01T13:15:26Z | |
dc.date.issued | 2024-03-28 | |
dc.identifier.issn | 2414-052X | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/257 | |
dc.description.abstract | Розглянуто вплив глобалізаційно-інтеграційних процесів як наслідок формування єдиної макроцивілізації. Визначено його позитивні прояви: зміцнення взаємозв’язків між країнами, обмін досвідом у застосуванні інноваційних технологій у різних сферах життєдіяльності людства, створення міжнародних об’єднань задля вирішення актуальних проблем світової спільноти. Окреслено негативні прояви цих процесів: домінування транснаціональних над національними інтересами держав; нав’язування уніфікованого способу життя за західним зразком; створення єдиного космополітичного простору без врахування ментальних особливостей певного етносу. Встановлено взаємозв’язок між універсалізацією світу з глобалізаційними процесами в художній культурі, їх вплив на формування нової парадигми музично-театрального мистецтва України. Схарактеризовано позитивні наслідки: реалізація спільних міжнародних проєктів, впровадження інноваційних та мультимедійних технологій у сферу театру, прискорений обмін здобутками знакових постатей між країнами тощо. Виявлено негативні прояви нової парадигми: спроби уніфікації музично-театрального мистецтва; метаморфози функціонального призначення театральних інституцій; зміщення ціннісних орієнтацій в етико-естетичному аспекті діяльності установ; розмиття вікової диференціації репертуару зі створенням вистав для родинного перегляду без урахування особливостей дитячо-юнацького сприйняття. Підкреслено необхідність створення нової моделі репертуарної політики для дітей та юнацтва в музичному театрі України з необхідністю пошуку балансу між збереженням національної ідентичності й переосмисленням західноєвропейських тенденцій. З’ясовано недоліки у втіленні сучасних вистав для означеної аудиторії в музичних театрах України: невідповідність тематичної спрямованості, тривалості, художніх засобів виразності, інтерпретації рішень; наслідування західних зразків без переосмислення та врахування ментальності, психології етносу; заангажованість репертуару переважно одним жанром — мюзиклом. Доведено необхідність протистояння стандартам масової культури в українському мистецькому просторі зі збереженням вітчизняних етико-естетичних, морально-ціннісних орієнтацій в репертуарі загалом та дитячому юнацькому зокрема. Спрогнозовано необхідність міжгалузевого інтеграційного підходу у створенні й сценічній реалізації сучасної моделі вистави для молодшого глядача | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | НМАУ ім. П.І. Чайковського | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | 62;№1 | |
dc.subject | глобалізація культури | uk_UA |
dc.subject | інтеграційні процеси в музично-театральному мистецтві | uk_UA |
dc.subject | музичний театр України | uk_UA |
dc.subject | дитячо-юнацький репертуар | uk_UA |
dc.subject | режисерські експерименти | uk_UA |
dc.subject | дитяча опера | uk_UA |
dc.subject | мюзикл для родинного перегляду | uk_UA |
dc.title | Вплив інституціональних видозмін музичного театру України ХХІ століття на формування дитячо-юнацького репертуару | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.identifier.doi | 10.31318/2414-052X.1(62).2024.304967 | |
dc.identifier.udc | 37.091.33-027.22:78.091:792.5”20”(477)(045) |