Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Яценко, Вадим Русланович | |
dc.date.accessioned | 2023-11-14T11:51:32Z | |
dc.date.available | 2023-11-14T11:51:32Z | |
dc.date.issued | 2023-09-20 | |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/208 | |
dc.description.abstract | Мета роботи — виявити поетику композиції унікального за жанровими параметрами хорового твору «Майдан — 2014» В. Сильвестрова. Об’єкт дослідження — хоровий твір Валентина Сильвестрова «Майдан — 2014» у контексті основних жанрово-стильових параметрів творчості композитора. Предмет дослідження — поетика композиції хорового циклу «Майдан — 2014». Наукова новизна дослідження полягає в тому, що монументальний хоровий твір В. Сильвестрова «Майдан — 2014» вперше розглянуто в аспекті специфіки його жанрових та композиційних чинників, за допомогою яких розкриваються фундаментальні принципи утворення художньої цілісності. Уперше об’єктом дослідження постає «Майдан — 2014» В. Сильвестрова, у якому в цілісній художній формі поєднано прийоми, типові для традицій національної і західноєвропейської музичних культур. Концентрація уваги на дослідженні поетики композиції «знакового» хорового опусу В. Сильвестрова дає змогу вписати його в загальний контекст творчості композитора і трактувати як закономірний і водночас новий етап художньо- естетичного і стильового виявлення творчої індивідуальності митця. Практичне значення роботи. Матеріали наукового обґрунтування можуть бути використані у навчальних курсах з історії української музики, хорової літератури, аналізу музичних творів, у подальших дослідженнях з тематики роботи, а також у практичній роботі музикантів-виконавців — інтерпретаторів хорової творчості В. Сильвестрова. У першому розділі розглянуто цикл хорових циклів «Майдан — 2014» у контексті художньо-естетичних принципів і жанрово-стильових параметрів творчості В. Сильвестрова, визначено основні підходи до аналітичних процедур дослідження поетики його композиції. У другому розділі визначено загальні композиційні особливості твору «Майдан — 2014», доведено фундаментальне значення «Гімну» як смислового стрижня композиції, виявлено її жанрово-стильові параметри. У висновках зазначено, що внутрішні і «зовнішні» плани об’єднання монументального хорового полотна утворюють цілісну композицію, у якій функціонують прийоми наскрізного розвитку, а жанрові й образно-емоційні контрасти, якими завжди визначаються співвідношення частин у циклічній | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | творчість Валентина Сильвестрова | uk_UA |
dc.subject | Сильвестров, Валентин Васильович (1937-) | uk_UA |
dc.subject | творча індивідуальність митця | uk_UA |
dc.subject | художньо-естетичні принципи | uk_UA |
dc.subject | художня цілісність | uk_UA |
dc.subject | Майдан-2014 / Валентин Сильвестров | uk_UA |
dc.subject | цикл | uk_UA |
dc.subject | жанрові особливості | uk_UA |
dc.subject | стильові параметри | uk_UA |
dc.subject | хор a cappella | uk_UA |
dc.subject | поетика композиції | uk_UA |
dc.title | «Майдан — 2014» Валентина Сильвестрова: поетика композиції | uk_UA |
dc.type | Dissertation | uk_UA |