Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Поетико-музична композиція стихири Різдву Христовому в редакціях ХІІ – ХVІІ століть

Show simple item record

dc.contributor.author Пучко-Колесник, Євген Дмитрович
dc.date.accessioned 2025-12-18T08:21:39Z
dc.date.available 2025-12-18T08:21:39Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Пучко-Колесник Євген Дмитрович Поетико-музична композиція стихири Різдву Христовому в редакціях ХІІ – ХVІІ століть : дипломна [бакалаврська] робота / Пучко-Колесник Євген Дмитрович ; науковий керівник Шевчук Олена Юріївна ; Міністерство культури та стратегічних комунікацій України ; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Історико-теоретичний факультет, Кафедра старовинної музики. - Київ, 2025. - 80 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1076
dc.description.abstract Актуальність теми дослідження зумовлена значним релігійним, культурним та історичним значенням свята Різдва Христового, а також потребою глибшого вивчення його гімнографічної спадщини в українській музичній медієвістиці Робота зосереджується на розвитку стихири як жанру в давньоукраїнській традиції, яка поєднує візантійські зразки з оригінальними особливостями, зафіксованими в невменних та нотолінійних джерелах (pp. 3-4). Об’єктом дослідження є стихири давньоукраїнської традиції на свято Різдва Христового, зафіксовані в співацьких книгах XII–XVIII століть, зокрема невменних (XII та кінця XVI століть) і нотолінійних (XVII–XVIII століть) (p. 4). Предметом дослідження є питомі особливості поетико-музичної композиції стихири «Волсви перстії» 5-го гласу, які демонструють цілісність, але з певними відмінностями на вербальному та мелодичному рівнях. Мета роботи — з’ясувати питомі поетико-музичні ознаки різночасових версій стихири «Волсви перстії», що дозволяє встановити певні етапи історичного розвитку цього канонічного твору (p. 4). Для досягнення мети було опрацьовано історіографічні джерела, визначено євангельське джерело змісту стихири (Матвій 2:1–12), ідентифіковано знаки невменної графіки та поспівки нотолінійної версії, а також визначено змістові нюанси через координацію тексту та наспіву.. Матеріалом для дослідження слугують три різночасових текстових версії стихири «Волсви перстії»: із давньоруського стихираря XII століття, із західноукраїнського невменного Лаврівського ірмологіону кінця XVI століття, та із західноукраїнського нотолінійного ірмологіону кінця XVII століття. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше здійснено спробу розглянути стихиру Різдва Христового «Волсви перстії» на основі порівняльного дослідження безлінійних і лінійних джерел, зроблено гіпотетичні висновки щодо історичних етапів редагування тексту цього канонічного твору. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject стихира Різдву Христовому uk_UA
dc.subject гімнографія uk_UA
dc.subject давньоукраїнська монодія uk_UA
dc.subject невменна нотація uk_UA
dc.title Поетико-музична композиція стихири Різдву Христовому в редакціях ХІІ – ХVІІ століть uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account