Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Специфіка співу німецькою мовою (на прикладі арії Паміни з опери Вольфганга Амадея Моцарта «Чарівна Флейта»)

Show simple item record

dc.contributor.author Редя, Валентина
dc.contributor.author Гернега, Олена
dc.date.accessioned 2025-10-22T12:32:40Z
dc.date.available 2025-10-22T12:32:40Z
dc.date.issued 2025-06-30
dc.identifier.citation Редя, В.; Гернега, О. Специфіка співу німецькою мовою (на прикладі арії Паміни з опери Вольфганга Амадея Моцарта «Чарівна Флейта»). Kyiv Musicology 2025, 231-246. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1052
dc.description.abstract Розглянуто особливості вимови під час виконання вокальних творів з іншомовним текстом, зокрема фонетику й вокальну орфоепію німецької мови. На прикладі арії Паміни з опери В. А. Моцарта «Чарівна флейта» розкрито основні труднощі німецької фонетики, визначено шляхи їх подолання у процесі вивчення твору, що й визначає актуальність і практичне значення публікації. Мета статті — розкрити специфіку фонетичного устрою німецької мови у проєкції на мистецтво співу, надати практичні рекомендації для роботи з німецькомовним вокальним репертуаром. Методологія. У дослідженні застосовано міждисциплінарний підхід із використанням фонетичного й компаративного методів, а також методу виконавського аналізу. Результати та висновки. Актуалізовано проблему співу іноземними мовами на прикладі специфічних труднощів фонетики та вокальної орфоепії німецької мови. Здійснено докладний фонетичний аналіз вербального тексту арії Паміни «Ah, ich fühl’s» з опери «Чарівна флейта» В. А. Моцарта, акцентовано на важливості точного розуміння особливостей вимови й напрацювання необхідних, нерідко нових артикуляційних і ритмо-інтонаційних навичок. Підкреслено, що опанування словесної складової є визначальним на шляху до втілення композиторського задуму у вокальному виконанні. Визначено основні етапи роботи, наведено практичні рекомендації щодо можливостей ефективного і професійного вивчення німецькомовного вокального твору, здійснено порівняльний аналіз виконавських інтерпретацій арії Паміни. Доведено, що увага до «музики слова» посідає одне з чільних місць у роботі над вокальним твором. З одного боку, це необхідна умова коректного сприйняття твору, з іншого (що особливо важливо у вокальному виконавстві з професійної точки зору) — легкого й правильного відтворення звука. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject Моцарт, В. А. uk_UA
dc.subject Чарівна флейта. Моцарт В. А. uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject навички співу німецькомовних творів uk_UA
dc.subject спів uk_UA
dc.subject арія Паміни uk_UA
dc.subject виконавський аналіз uk_UA
dc.subject вокальна орфоепія uk_UA
dc.title Специфіка співу німецькою мовою (на прикладі арії Паміни з опери Вольфганга Амадея Моцарта «Чарівна Флейта») uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.33643/kmus.2025.03.31


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account