Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Комп’ютерна музика Аліси Кобзар (на прикладі твору «Щоденник землі»)

Show simple item record

dc.contributor.author Саф’ян, Дзвенислава
dc.contributor.author Safyan, Dzvenyslava
dc.date.accessioned 2025-10-17T09:10:37Z
dc.date.available 2025-10-17T09:10:37Z
dc.date.issued 2025-06-30
dc.identifier.citation Саф’ян, Д. (2025). Комп’ютерна музика Аліси Кобзар (на прикладі твору «Щоденник землі»). Часопис Національної музичної академії України ім.П.І.Чайковського, (2(67), с. 109–127. uk_UA
dc.identifier.issn 2414-052X
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1043
dc.description.abstract Висвітлено творчість молодої української композиторки Аліси Кобзар, яка активно працює в галузі комп’ютерної та електронної музики. Зазначено, що композиторка здобула освіту у трьох європейських культурно-музичних центрах — Києві (Україна), Кракові (Польща) та Ґраці (Австрія). Визначено чинники її фахового формування, які зумовлені художньою ситуацією європейської кар’єри молодого композитора: зокрема участь у міжнародних майстер-класах, програмах стажування, конкурсах та замовленнях від професійних колективів і фестивалів. отримання стипендій. Окреслено елементи сучасної європейської кар’єрної моделі молодого композитора, які надають змогу усвідомити ключові детермінанти її професійної траєкторії. Проаналізовано участь А. Кобзар у міжнародному проєкті електронної музики «Pandemic Media Space», в межах якого вона створила твір «Щоденник Землі» для кларнету та електроніки. Виявлено, що цей твір існує у віртуальному мультимедійному середовищі, який представлено на спеціально розробленій вебсторінці. Розглянуто особливості взаємодії акустичного й електронного звучання, а також роль інтерфейсу як елементу композиційного мислення. Охарактеризовано специфіку використання комп’ютера та створення програмного забезпечення А. Кобзар, що ґрунтується на її одночасній роботі як композиторки, так і програмістки, яка спеціально створює унікальні плагіни комп’ютерних програм та вебсторінки для втілення багатошарових алгоритмів звукового синтезу й розміщення аудіо-, відео- та інтерактивних елементів композиції у віртуальному просторі. Артикульовано унікальність підходу композиторки до програмування, що виступає розробницею спеціалізованого програмного забезпечення — плагінів і віртуальних середовищ для інтерактивної взаємодії зі слухачем. Доведено, що завдяки цьому її твори вирізняються складною структурою, яка поєднує звуковий синтез, відеоряд і мережеву взаємодію. uk_UA
dc.description.abstract This article highlights the creative work of the young Ukrainian composer Alysa Kobzar, who is actively engaged in computer and electronic music. It is noted that the composer received her education in three major European cultural and musical centers — Kyiv (Ukraine), Krakow (Poland), and Graz (Austria). The factors shaping her professional development are identified, reflecting the artistic context of a young composer’s European career: including participation in international masterclasses, internships, competitions, commissions from professional ensembles and festivals, and receipt of scholarships. Elements of the contemporary European career model for young composers are outlined, allowing a deeper understanding of the key determinants shaping her professional trajectory. The study analyzes Kobzar’s participation in the international electronic music project "Pandemic Media Space," within which she created the work "Diary of the Earth" for clarinet and electronics. It is revealed that this piece exists within a virtual multimedia environment presented on a specially designed website. The article examines the interaction between acoustic and electronic sounds, as well as the role of the interface as a component of compositional thinking. The specifics of Kobzar’s use of computers and software development are described, highlighting her dual role as composer and programmer. She creates unique plugins and web platforms to realize multi-layered sound synthesis algorithms and integrate audio, video, and interactive elements within a virtual space. The uniqueness of her programming approach is articulated, emphasizing her role as a developer of specialized software — plugins and virtual environments — for interactive engagement with the listener. It is demonstrated that this approach enables her compositions to stand out for their complex structure, combining sound synthesis, video sequences, and networked interaction. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Видавничий центр НМАУ ім. П.І.Чайковського uk_UA
dc.relation.ispartofseries 67;№2
dc.subject комп’ютерна музика uk_UA
dc.subject художній експеримент uk_UA
dc.subject українська музика ХХІ століття uk_UA
dc.subject творчість Аліси Кобзар uk_UA
dc.subject технологічна вебплатформа «Pandemic Media Space» uk_UA
dc.subject соніфікація uk_UA
dc.subject звуковий синтез uk_UA
dc.subject мультимедіа uk_UA
dc.subject інтерактивність uk_UA
dc.subject computer music uk_UA
dc.subject artistic experiment uk_UA
dc.subject Ukrainian music of the 21st century uk_UA
dc.subject Alysa Kobzar’s creativity uk_UA
dc.subject technological web platform "Pandemic Media Space" uk_UA
dc.subject sonification uk_UA
dc.subject sound synthesis uk_UA
dc.subject multimedia uk_UA
dc.subject interactivity uk_UA
dc.title Комп’ютерна музика Аліси Кобзар (на прикладі твору «Щоденник землі») uk_UA
dc.title.alternative The computer music of Alisa Kobzar (based on the work Diary of the Earth) uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi 10.31318/2414-052X.2(67).2025.339274
dc.identifier.udc 78.08:004:78.03(477)(045)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account