dc.contributor.author |
Ощепков, Максим Олегович |
|
dc.date.accessioned |
2025-10-16T12:11:06Z |
|
dc.date.available |
2025-10-16T12:11:06Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Ощепков М. О. Творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Євгена Станковича. Кваліфікаційна наукова праця, наукове обґрунтування творчого мистецького проєкту на здобуття ступеня доктора мистецтва за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво» (галузь знань 02 «Культура і мистецтво»). Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. Міністерство культури та стратегічних комунікацій України. Київ, 2025. 94 с. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1034 |
|
dc.description.abstract |
Мета наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту – розглянути механізм творчої взаємодії композитора і виконавця в альтових творах Євгена Станковича. Адже саме ця взаємодія виявилася одним із ключових факторів еволюції альтового мистецтва, а зрештою продовжує ним залишатися і сьогодні. Оскільки альт як сольний інструмент довгий час знаходився на маргінесі сольного виконавства і розглядався виключно як оркестровий та ансамблевий інструмент, то більшість композиторів не наважувалися писати для нього сольні твори, маючи сумніви у його потенціалі та найголовніше – у потенціалі самих виконавців. І дуже часто самі виконавці-альтисти мали проявляти ініціативу у спілкуванні з творцями музики – своїм виконавським мистецтвом, а нерідко і прямими зверненнями заохочуючи композиторів до створення нових альтових опусів. Саме так було і у випадку з альтовими творами Є. Станковича.
Перший розділ наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту містить три підрозділи. Розглядається яким чином творчість Є. Станковича представлена в контексті вітчизняної музикознавчої думки, жанрова парадигма альтового доробку композитора і механізм творчої взаємодії композитора і виконавця в історії альтового мистецтва загалом.
Другий розділ складається з чотирьох підрозділів. Він є ключовим і присвячений безпосередньо альтовим творам Є. Станковича, розташованим в хронологічному порядку: Концерту № 1 для альта з оркестром, «Гірській легенді» для альта і фортепіано (або камерного оркестру), Симфонії- концерту для альта і симфонічного оркестру № 2 та Камерній симфонії
№ 15 для сольного альта та камерного оркестру. Наводяться факти стосовно історії створення опусів, їх подальшого концертного життя, аналізуються особливості композиції та драматургії представлених партитур. Саме у цьому розділі у повній мірі розкривається механізм взаємодії композитора і виконавця в альтових творах Є. Станковича.
Наукова новизна дослідження полягає в наступному:
Вперше у сучасному українському музикознавстві системно розглядається творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Є. Станковича із залученням ексклюзивних фактів (безпосередньо від самих виконавців) стосовно історії створення та перших виконань запропонованих для дослідження творів, зокрема Концерту № 1 для альта з оркестром та «Гірської легенди» для альта і фортепіано (або камерного оркестру).
У виконавсько-практичному аспекті віднайдено засоби художнього втілення представлених у дослідженні творів у живому концертному виконанні. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.subject |
альт |
uk_UA |
dc.subject |
інструменталізм |
uk_UA |
dc.subject |
композиція |
uk_UA |
dc.subject |
українська музика |
uk_UA |
dc.subject |
виконавство |
uk_UA |
dc.subject |
творчість Євгена Станковича |
uk_UA |
dc.title |
Творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Євгена Станковича |
uk_UA |
dc.type |
Dissertation |
uk_UA |
dc.identifier.udc |
78.08: 780.614.333: [78.071.1 + 78.071.2] (477) (043) |
|