Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ощепков, Максим Олегович | |
dc.date.accessioned | 2025-10-16T12:11:06Z | |
dc.date.available | 2025-10-16T12:11:06Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Ощепков М. О. Творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Євгена Станковича. Кваліфікаційна наукова праця, наукове обґрунтування творчого мистецького проєкту на здобуття ступеня доктора мистецтва за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво» (галузь знань 02 «Культура і мистецтво»). Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. Міністерство культури та стратегічних комунікацій України. Київ, 2025. 94 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/1034 | |
dc.description.abstract | Мета наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту – розглянути механізм творчої взаємодії композитора і виконавця в альтових творах Євгена Станковича. Адже саме ця взаємодія виявилася одним із ключових факторів еволюції альтового мистецтва, а зрештою продовжує ним залишатися і сьогодні. Оскільки альт як сольний інструмент довгий час знаходився на маргінесі сольного виконавства і розглядався виключно як оркестровий та ансамблевий інструмент, то більшість композиторів не наважувалися писати для нього сольні твори, маючи сумніви у його потенціалі та найголовніше – у потенціалі самих виконавців. І дуже часто самі виконавці-альтисти мали проявляти ініціативу у спілкуванні з творцями музики – своїм виконавським мистецтвом, а нерідко і прямими зверненнями заохочуючи композиторів до створення нових альтових опусів. Саме так було і у випадку з альтовими творами Є. Станковича. Перший розділ наукового обґрунтування творчого мистецького проєкту містить три підрозділи. Розглядається яким чином творчість Є. Станковича представлена в контексті вітчизняної музикознавчої думки, жанрова парадигма альтового доробку композитора і механізм творчої взаємодії композитора і виконавця в історії альтового мистецтва загалом. Другий розділ складається з чотирьох підрозділів. Він є ключовим і присвячений безпосередньо альтовим творам Є. Станковича, розташованим в хронологічному порядку: Концерту № 1 для альта з оркестром, «Гірській легенді» для альта і фортепіано (або камерного оркестру), Симфонії- концерту для альта і симфонічного оркестру № 2 та Камерній симфонії № 15 для сольного альта та камерного оркестру. Наводяться факти стосовно історії створення опусів, їх подальшого концертного життя, аналізуються особливості композиції та драматургії представлених партитур. Саме у цьому розділі у повній мірі розкривається механізм взаємодії композитора і виконавця в альтових творах Є. Станковича. Наукова новизна дослідження полягає в наступному: Вперше у сучасному українському музикознавстві системно розглядається творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Є. Станковича із залученням ексклюзивних фактів (безпосередньо від самих виконавців) стосовно історії створення та перших виконань запропонованих для дослідження творів, зокрема Концерту № 1 для альта з оркестром та «Гірської легенди» для альта і фортепіано (або камерного оркестру). У виконавсько-практичному аспекті віднайдено засоби художнього втілення представлених у дослідженні творів у живому концертному виконанні. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | альт | uk_UA |
dc.subject | інструменталізм | uk_UA |
dc.subject | композиція | uk_UA |
dc.subject | українська музика | uk_UA |
dc.subject | виконавство | uk_UA |
dc.subject | творчість Євгена Станковича | uk_UA |
dc.title | Творча взаємодія композитора і виконавця на прикладі альтових творів Євгена Станковича | uk_UA |
dc.type | Dissertation | uk_UA |
dc.identifier.udc | 78.08: 780.614.333: [78.071.1 + 78.071.2] (477) (043) |