Короткий опис(реферат):
Творчий мистецький проєкт за проблематикою та змістом присвячений комплексному дослідженню камерних сонат для тромбона XX ст. з фокусом на жанрово-стильові та виконавські аспекти. У роботі розглянуто еволюцію жанрових і стилістичних тенденцій у творчості трьох видатних композиторів, що представляють різні національні школи, твори, яких значною мірою вплинули на розвиток тромбонового репертуару ХХ ст.
Реалізація творчого мистецького проєкту дала автору змогу сформувати глибоке бачення досліджуваної проблеми з історико- культурної, теоретико-методологічної, когнітивно-аналітичної та виконавсько-практичної точок зору. В результаті було розроблено цілісну систему поглядів на виконавську інтерпретацію камерної музики для тромбона. Актуальність проєкту підкреслюється важливістю дослідження творів, що мають значну художньо-естетичну цінність для сучасної виконавської практики.
У першому розділі «Теоретичні основи жанрово-стильового аналізу камерно-інструментальної музики» розкрито основи методології жанрово- стильового аналізу, що забезпечують науковий підхід до розуміння специфіки камерно-інструментальної музики. Проаналізовано актуальні методи жанрового та стилістичного аналізу з проєкцією на дослідження
камерних творів для тромбона. Також досліджено семантичне амплуа тромбону в контексті камерної музики.
Другий розділ, «Соната для тромбона: виконавсько-аналітичне прочитання жанрово-стильових трендів ХХ століття», присвячено детальному аналізу сонат Ж. Кастареда, П. Гіндеміта та Ю. Іщенка. Проєкт був мотивований потребою підкреслити значущість глибокого теоретичного осмислення музичного матеріалу безпосередньо виконавцями, що є запорукою розвитку та реалізації їх інтерпретаційної майстерності на професійному рівні. Важливими критеріями добору матеріалу стали: хронологія творів (ХХ століття) та творчі персоналії авторів (особливості національних композиторських шкіл). Розглянуто жанрово-стильові аспекти Сонатини для тромбона і фортепіано Ж. Кастареда, виконавські та жанрово-стильові особливості Сонати для тромбона П. Гіндеміта, а також досліджено жанрову та стилістичну специфіку сонатного твору Ю. Іщенка.
Проаналізовано обрані твори у різних дискурсах: структурному, жанровому, стильовому та виконавському. Пропоноване дослідження має практичне значення для вдосконалення методичного забезпечення виконавської діяльності, а також для інтеграції та популяризації цих творіву сучасному концертно-педагогічному репертуарі.
Наукова новизна дослідження полягає у системному підході до аналізу камерних сонат для тромбона, що забезпечує глибоке розуміння їх жанрово-стильових та виконавських особливостей.
Представлена робота має чітке практичне спрямування, адже її прикладна мета – розширити теоретичне розуміння та безпосередньо вплинути на виконавську практику. У її основі лежить дослідження синергії між композиторським задумом і виконавською майстерністю, що є рушійною силою розвитку музичного мистецтва. Така взаємодія розкриває різні іпостасі тромбона, у тому числі у камерному прояві. Ґрунтовний аналіз і розуміння цих аспектів сприяє підвищенню якості
інтерпретаційних версій, пропонуючи виконавцям аналітичний інструментарій для створення виразних та оригінальних прочитань сонатних творів, що, зрештою, збагачує методичне забезпечення виконавської практики та сприяє популяризації камерного репертуару тромбона.