Короткий опис(реферат):
У статті запропоновано розгляд проблематики щодо специфіки творчої взаємодії концертмейстера з майбутніми артистамивокалістами. Висвітлено аналіз останніх публікацій щодо означеної теми дослідження (Л. Гладка, І. Горчинська, В. Зоріна, О. Мамонтова, Л. Маніта, Ю. Небуну, В. Пірус, А. Подолян, О. Мельниченко, В. Ревенчук, І. Юлдашева, О. Умрихіна та інші). Окреслено мету статті, яка стосувалася визначення специфіки творчої взаємодії між концертмейстером та майбутніми артистами-вокалістами у вищих закладах мистецького спрямування. Висвітлено загальну довідку щодо виникнення та походження музичного терміну «концертмейстер» у науковому обігу. Автором детально описано роль концертмейстера в освітньому процесі вищих навчальних закладів. Уточнено, що концертмейстер виконує у вищій школі три основні функції: педагогічну, творчу та психологічну. Конкретизовано, якими знаннями, вміннями та навичками з фаху повинен володіти концертмейстер, щоб успішно здійснювати свою професійну діяльність. Також наголошено, що сучасний концертмейстер має володіти професійним комплексом якостей (любов до професії, музична ерудиція, розвинене відчуття співпереживання та партнерства, знання особливостей вокального твору, швидкість реакції під час виконання твору, гарна читка з листа твору різної музичної форми, вміння транспонувати, диригентське передбачення та передчуття та інші). Уточнено визначення сутності поняття «концертмейстер». Розкрито як відбувається творча взаємодія між концертмейстером та учасниками освітнього процесу (студентами, викладачами). Подано визначення дефініції «творча взаємодія» (за Савченко Ю.О.). Запропоновано до розгляду важливі складники суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладача й студента в освітньому процесі (за Гребенюк Н.В.). Автором визначено специфіку творчої взаємодії між концертмейстером та майбутніми артистами-вокалістами у вищих закладах мистецького спрямування. Наприкінці статті подано загальні висновки та окреслено подальші перспективи розгляду даної проблематики.