Статтю присвячено формуванню професійного осередку домрового виконавства, що утворився
у Донецьку. Осередок вивчається через використання поняття регіональної школи. Виокремлюються її складни
ки: наявність лідера-фундатора і його послідовників, які успішно втілюють ідеї майстра. Засновником і головою
домрової школи у Донецьку є Валерій Івко – виконавець, науковець, педагог, композитор і диригент. Він ство
рив цілісну систему навчання гри на інструменті, що включає комплекс теоретичних засад і механізмів їхньої
виконавської реалізації. Серед складників методичної системи В. Івка – вивчення музичного часу, артикуляції
на домрі, тремоло як специфічного засобу виразності. У статті розглянуто артикуляційні відтворення обернених
музичних структур ямбічного і хореїчного типів. Детально вивчаються способи вимови таких структур засобами
домрового виконавства. Досліджено роль учнів-послідовників В. Івка у розвитку донецької професійної школи.
Зазначено, що створені ним теоретичні засади виходять за межі суто домрового виконавства, бо використовують
ся також музикантами інших спеціальностей. Вивчено етапи розвитку українських регіональних шкіл домрового
виконавства на прикладі порівняння Харківського і Донецького осередків. Зазначено, що послідовники В. Івка
створюють нові творчі центри, виховують власних учнів і тим самим сприяють розвитку і поширенню виконав
ської школи.
The article is devoted to the formation of a professional centre of performance, which was formed in Donetsk.
The centre is studied through the use of the concept of regional school. Its components are distinguished: the presence
of the leader-founder and his followers, who successfully implement the ideas of the master. The founder and chairman
of the domra’s school in Donetsk is Valery Ivko – a performer, scientist, teacher, composer and conductor. He created
a holistic system of learning to play the instrument, which includes a set of theoretical principles and mechanisms for
their implementation. Among the components of V. Ivko’s methodical system are the study of musical time, articulation on
the domra, tremolo as a specific means of expression. The article considers the articulatory realization of inverted musical
structures of iambic and choreic types. Methods of reproduction of such structures by means of domrа performance are
studied in detail. The role of students-followers of V. Ivko in the development of Donetsk vocational school is investigated.
It is noted that the theoretical foundations created by him go beyond purely domrа performance, because they are also
realized by musicians of other specialties. The stages of development of Ukrainian regional schools of domrа performance
on the example of comparison of Kharkiv and Donetsk centers are studied. It is noted that V. Ivko’s followers create their
own creative centers, educate their own students and thus contribute to the development and spread of the performing school.