dc.contributor.author |
Семененко, Ірина Валентинівна |
|
dc.contributor.author |
Дяченко, Олександр Миколайович |
|
dc.contributor.author |
Diachenko, Olexandr Mykolayovych |
|
dc.contributor.author |
Semenenko, Iryna Valentynivna |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-30T19:12:03Z |
|
dc.date.available |
2025-09-30T19:12:03Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
Дяченко О., Семененко І., Мережко Ю. Формування виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів у процесі фахової підготовки // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». № 5(51) (2025). С. 579 – 588. |
uk_UA |
dc.identifier.uri |
http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/996 |
|
dc.description |
Стаття |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті подано визначення сутності понять: «підготовка», «професійна підготовка», «професійна підготовка у закладах вищої освіти», «фахова підготовка», «майстерність», «виконавська майстерність», «виконавська майстерність майбутніх артистів-вокалістів», «вокально-виконавська підготовка», «вокально-виконавська майстерність», «музичне інтерпретування». Подано розкриття дефініції «вокально-виконавська майстерність», яке трактується як характеристика високого рівня вокально-виконавської діяльності співака, що визначається здатністю до глибокого осягнення змісту вокальної музики, демонстрацію власної інтерпретації через досконале технічне, артистичне втілення художньо-образного змісту твору в реальному звучанні. У роботі зроблений аналіз наукових робіт з галузі педагогіки, музичної та вокальної педагогіки для висвітлення існуючих наукових розробок з визначеної тематики.
У роботі висвітлено напрацювання з обраної проблематики таких вітчизняних дослідників як: Гмиріної С. В., Мережко Ю. В., Леонтієвої С. Л., Петрикової О. П., Фоломєєвої Н. А., Чжан Ї та інших. Висвітлено складники виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів: техніку співу, тембральне забарвлення, сценічне та акторське втілення художньо-образного змісту твору тощо. Подано методичні поради щодо формування виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів на заняттях з дисциплін: «Сольний спів», «Фах (Камерний спів/Оперний спів»), «Робота з концертмейстером над вокальним репертуаром», «Вокальний клас» та інших. У статті зроблено акцент на роботі зі здобувачами вищої школи під час формування виконавської майстерності над звуковеденням, диханням, діапазоном тощо.
Підкреслено важливість сценічного та акторського втілення художньо-образного змісту на публіці, що є кінцевим результатом виконавської діяльності майбутніх артистів-вокалістів та показником сформованості у них виконавської культури. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article defines the essence of the concepts: ‘training’,
“professional training”, “professional training in higher education institutions”,
“professional training”, “skill”, “performing skill”, “performing skill of future
vocalists”, “vocal and performing training”, “vocal and performing skill”, “musical
interpretation”. The paper presents the definition of ‘vocal and performing skills’,
which is interpreted as a characteristic of a high level of vocal and performing
activity of a singer, determined by the ability to deeply comprehend the content of
vocal music, demonstrate their own interpretation through a perfect technical and
artistic embodiment of the artistic and figurative content of a work in real sound.
The paper analyses scientific works in the field of pedagogy, music and vocal
pedagogy to highlight existing scientific developments on the chosen topic.
The work highlights the developments on the selected issues by such domestic
researchers as: Gmyryna S. V., Merezhko Y. V., Leontieva S. L., Petrykova O. P.,
Folomeeva N. A., Zhang Y. and others. The components of the performing skills of
future vocalists are highlighted: singing technique, timbre colouring, stage and
acting embodiment of the artistic and figurative content of the work, etc. The article
provides methodological advice on the formation of the performing skills of future
vocalists in the classroom: ‘Solo Singing’, “Speciality (Chamber Singing/Opera
Singing)”, “Working with a concertmaster on vocal repertoire”, “Vocal Class” and
others. The article focuses on working with higher education students in the process
of developing their performing skills in terms of sound production, breathing, range,
etc. The importance of stage and actor's embodiment of artistic and figurative
content in public is emphasised, which is the final result of the performance activity
of future vocalists and an indicator of the formation of their performance culture. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA |
uk_UA |
dc.publisher |
Перспективи та інновації науки |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
№ 5(51); |
|
dc.subject |
формування |
uk_UA |
dc.subject |
виконавська майстерність |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні артисти-вокалісти |
uk_UA |
dc.subject |
фахова підготовка |
uk_UA |
dc.subject |
сольний спів |
uk_UA |
dc.subject |
заклади вищої освіти |
uk_UA |
dc.subject |
formation |
uk_UA |
dc.subject |
performing skills |
uk_UA |
dc.subject |
future vocalists |
uk_UA |
dc.subject |
professional training |
uk_UA |
dc.subject |
solo singing |
uk_UA |
dc.subject |
higher education institutions |
uk_UA |
dc.title |
Формування виконавської майстерності майбутніх артистів - вокалістів у процесі фахової підготовки |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Formation of performing skills of future vocalists in the process of professional training |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-5(51)-579-588 |
|
dc.identifier.udc |
378.147:784.9.071.2 |
|