Repository of the Ukrainian
National Tchaikovsky Academy
of Music

Формування виконавської майстерності майбутніх артистів - вокалістів у процесі фахової підготовки

Show simple item record

dc.contributor.author Семененко, Ірина Валентинівна
dc.contributor.author Дяченко, Олександр Миколайович
dc.contributor.author Diachenko, Olexandr Mykolayovych
dc.contributor.author Semenenko, Iryna Valentynivna
dc.date.accessioned 2025-09-30T19:12:03Z
dc.date.available 2025-09-30T19:12:03Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Дяченко О., Семененко І., Мережко Ю. Формування виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів у процесі фахової підготовки // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». № 5(51) (2025). С. 579 – 588. uk_UA
dc.identifier.uri http://e-archive.knmau.com.ua/handle/123456789/996
dc.description Стаття uk_UA
dc.description.abstract У статті подано визначення сутності понять: «підготовка», «професійна підготовка», «професійна підготовка у закладах вищої освіти», «фахова підготовка», «майстерність», «виконавська майстерність», «виконавська майстерність майбутніх артистів-вокалістів», «вокально-виконавська підготовка», «вокально-виконавська майстерність», «музичне інтерпретування». Подано розкриття дефініції «вокально-виконавська майстерність», яке трактується як характеристика високого рівня вокально-виконавської діяльності співака, що визначається здатністю до глибокого осягнення змісту вокальної музики, демонстрацію власної інтерпретації через досконале технічне, артистичне втілення художньо-образного змісту твору в реальному звучанні. У роботі зроблений аналіз наукових робіт з галузі педагогіки, музичної та вокальної педагогіки для висвітлення існуючих наукових розробок з визначеної тематики. У роботі висвітлено напрацювання з обраної проблематики таких вітчизняних дослідників як: Гмиріної С. В., Мережко Ю. В., Леонтієвої С. Л., Петрикової О. П., Фоломєєвої Н. А., Чжан Ї та інших. Висвітлено складники виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів: техніку співу, тембральне забарвлення, сценічне та акторське втілення художньо-образного змісту твору тощо. Подано методичні поради щодо формування виконавської майстерності майбутніх артистів-вокалістів на заняттях з дисциплін: «Сольний спів», «Фах (Камерний спів/Оперний спів»), «Робота з концертмейстером над вокальним репертуаром», «Вокальний клас» та інших. У статті зроблено акцент на роботі зі здобувачами вищої школи під час формування виконавської майстерності над звуковеденням, диханням, діапазоном тощо. Підкреслено важливість сценічного та акторського втілення художньо-образного змісту на публіці, що є кінцевим результатом виконавської діяльності майбутніх артистів-вокалістів та показником сформованості у них виконавської культури. uk_UA
dc.description.abstract The article defines the essence of the concepts: ‘training’, “professional training”, “professional training in higher education institutions”, “professional training”, “skill”, “performing skill”, “performing skill of future vocalists”, “vocal and performing training”, “vocal and performing skill”, “musical interpretation”. The paper presents the definition of ‘vocal and performing skills’, which is interpreted as a characteristic of a high level of vocal and performing activity of a singer, determined by the ability to deeply comprehend the content of vocal music, demonstrate their own interpretation through a perfect technical and artistic embodiment of the artistic and figurative content of a work in real sound. The paper analyses scientific works in the field of pedagogy, music and vocal pedagogy to highlight existing scientific developments on the chosen topic. The work highlights the developments on the selected issues by such domestic researchers as: Gmyryna S. V., Merezhko Y. V., Leontieva S. L., Petrykova O. P., Folomeeva N. A., Zhang Y. and others. The components of the performing skills of future vocalists are highlighted: singing technique, timbre colouring, stage and acting embodiment of the artistic and figurative content of the work, etc. The article provides methodological advice on the formation of the performing skills of future vocalists in the classroom: ‘Solo Singing’, “Speciality (Chamber Singing/Opera Singing)”, “Working with a concertmaster on vocal repertoire”, “Vocal Class” and others. The article focuses on working with higher education students in the process of developing their performing skills in terms of sound production, breathing, range, etc. The importance of stage and actor's embodiment of artistic and figurative content in public is emphasised, which is the final result of the performance activity of future vocalists and an indicator of the formation of their performance culture. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.publisher Перспективи та інновації науки uk_UA
dc.relation.ispartofseries № 5(51);
dc.subject формування uk_UA
dc.subject виконавська майстерність uk_UA
dc.subject майбутні артисти-вокалісти uk_UA
dc.subject фахова підготовка uk_UA
dc.subject сольний спів uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.subject formation uk_UA
dc.subject performing skills uk_UA
dc.subject future vocalists uk_UA
dc.subject professional training uk_UA
dc.subject solo singing uk_UA
dc.subject higher education institutions uk_UA
dc.title Формування виконавської майстерності майбутніх артистів - вокалістів у процесі фахової підготовки uk_UA
dc.title.alternative Formation of performing skills of future vocalists in the process of professional training uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.identifier.doi https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-5(51)-579-588
dc.identifier.udc 378.147:784.9.071.2


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account